A Google részesedés szerzése az Oxában fellendülést jelent a brit vezető nélküli autóipar számára
A Google befektetett az egyik legígéretesebb brit vezető nélküli autógyártó cégbe, abba a technológiába, amibe már eddig is milliárdokat fektetett be.
Az amerikai vállalat 3,5 százalékos részesedést szerzett az Oxa-ban, az Oxfordi Egyetem kiválásával, amelynek célja, hogy „operációs rendszert” biztosítson a vezető nélküli autóflották számára.
A Google korábban nem titkolt befektető volt a cég 140 millió dolláros (114 millió GBP) befektetési körében, amelyet az év elején jelentettek be – derült ki a cég bejelentéseiből.
Az Alphabet, amely a Google anyavállalata, a vezető nélküli autók egyik legnagyobb támogatója a világon, elsősorban a Waymo üzletágon keresztül.
A Waymo, amely a Google projektjeként indult 2009-ben, teljesen autonóm fuvarokat kínál Phoenix és San Francisco lakosságának.
Az Oxa, korábban Oxbotica néven, vezető nélküli autórendszereket fejleszt, amelyeket tömegközlekedési és munkahelyi környezetekben használnak, ahelyett, hogy az autókat érzékelőkkel szerelné fel és robotaxi utazásokat kínálna a nagyközönségnek.
Az ügylet potenciálisan a két vállalat közötti kapcsolatokhoz vezethet, ha az ügyfelek a Waymo autóit és az Oxa szoftverét használnák vezető nélküli rendszerek futtatására.
A Google felhőalapú számítástechnikai részlege az év elején bejelentette, hogy megállapodást kötött az Oxával, hogy segítse a brit vállalatot a szimulációs és tesztelési technológia fejlesztésében. A Google szóvivője megerősítette, hogy az Oxa részesedése külön pénzügyi befektetésen keresztül történt.
Az Oxát Paul Newman és Ingmar Posner alapította, két oxfordi robotika professzor, akik 2016-ban az Egyesült Királyság első vezető nélküli autóját bocsátották az utakra, és elindítottak egy sofőr nélküli transzfer projektet a Gatwick repülőtéren.
Azt tervezték, hogy 2021-ben sofőr nélküli taxikat indítanak Londonban Addison Lee-vel, de a projektet később elvetették. A cég a közelmúltban kapcsolódott be a Beephez, amely transzferszolgáltatást nyújt az Egyesült Államokban, és Gavin Jackson, az Amazon felhőalapú számítástechnikai részlegének korábbi brit vezetője irányítja.
Az Oxa további befektetői közé tartozik az Ocado, a BP kockázati tőkerészlege és a kínai internetes óriás, a Tencent.
A Waymo évek óta teszteli járműveit Arizonában. A közelmúltban engedélyt kapott arra, hogy a nap 24 órájában, a hét minden napján, a General Motors leányvállalatával, a Cruise-zal együtt San Francisco-i közönség számára kínáljon taxiszolgáltatásokat.
A Waymo 2019-ben vásárolta meg az Egyesült Királyságban a Latent Logic vezető nélküli tesztelő vállalkozást, és egy kis csapattal rendelkezik Nagy-Britanniában.
A Google korábban befektetett a Nuro-ba is, ami egy autonóm járműszállító cég.
Forrás: telegraph.co.uk