A hatóság vizsgálja a Tesla detroit-i balesetét
Az Egyesült Államok autópálya biztonsági ügynöksége vizsgáló csoportot küldött Detroitba a Teslával történt baleset kivizsgálására, melynek során a Tesla behajtott egy félpótkocsi alá.
Az Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) jelentette be, hogy vizsgálatot indít az ügyben. Két ember sérült meg életveszélyesen a balesetben, amely múlt csütörtökön történt a város délnyugati részén. A detroiti rendőrség közleménye szerint egy fehér Tesla szedán csütörtökön 3 óra 20 perc körül áthajtott egy kereszteződésen, nekiütközött egy pótkocsinak és beszorult alá. A férfi sofőrt és az utast is egy helyi kórházba szállították. A rendőrség közölte, hogy ezek előzetes információk, és az eset további vizsgálatra szorul.
A baleset körülményei hasonlóak két másik floridai esethez, amelyekben a Teslák pótkocsik alatt hajtottak, és két ember halálát okozták. Mindkét baleset, 2016-ban és 2019-ben a Tesla Autopilot részben automatizált vezetési szoftverének használata közben történt.
A Detroiti Rendőrség tisztje, Nicole Kirkwood nem tudta megmondani, hogy ebben az esetben is az Autopilot vezette-e az autót az ütközés idején, „ezt egyelőre még vizsgálják”, mondta.
A kaliforniai cég korábban azt nyilatkozta, hogy az Autopilot és a „teljes önvezetés” rendszere is vezetést segítő rendszerek, így a vezetőnek mindig készenlétben kell állnia, hogy közbe tudjon avatkozni, amennyiben szükséges. De a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács (NTSB) kritikával illette a Teslát amiatt, hogy nem monitorozza megfelelően a vezetőket, hogy ellenőrizze, hogy valóban az útra figyelnek. Emellett azt sem helyeselte, hogy a cég megengedi a rendszer használatát olyan utakon is, amelyet az nem tud kezelni.
Az NHTSA-t is magában foglaló Közlekedési Minisztériumnak szóló február 1-i levelében Robert Sumwalt, az NTSB elnöke arra kérte az ügynökséget, hogy fogadja el a járművezetői segédrendszerekre, valamint az autonóm járművek tesztelésére vonatkozó szabályokat. Az NHTSA elsősorban a járművekre vonatkozó önkéntes irányelvekre támaszkodik, így nem akadályozza az új biztonsági technológia fejlődését.
Azt írta, hogy a Tesla arra használja az autók tulajdonosait, hogy „teljes önvezető” szoftvereit tesztelje közutakon, korlátozott felügyeleti vagy jelentési követelményekkel. „Mivel az NHTSA nem vezetett be követelményeket, a gyártók gyakorlatilag bárhol üzemeltethetik és tesztelhetik a járműveket, még akkor is, ha a hely meghaladja az AV (autonóm jármű) vezérlőrendszer korlátait” – írta Sumwalt.
Bár a Tesla közzétesz egy felelősségi nyilatkozatot, miszerint „a jelenleg engedélyezett funkciók aktív vezetői felügyeletet igényelnek, és nem teszik a járművet autonómmá”, az NHTSA megengedő megközelítése az AV tesztek ellenőrzésével kapcsolatban potenciális kockázatot jelent az autósok és más közlekedők számára” – írta.
Forrás: New York Post
https://nypost.com/2021/03/16/feds-investigating-violent-tesla-trailer-crash-in-detroit/