A Honda hidrogén-üzemanyagcellás modult mutat be a CR-V meghajtására
A Honda további részletekkel szolgált következő generációs üzemanyagcellás moduljáról a 2023-as brüsszeli Európai Hidrogén Héten.
A General Motors-szal közösen kifejlesztett új modult először a 2023-as Tokiói Autószalonon mutatták be, és Észak-Amerikában már megerősítették a használatát. A Honda már megerősítette azt az Európához kötődő energiatároló rendszert, amely a megújuló energiát hidrogénnel ötvözi. De ez az első alkalom, hogy a Honda más európai alkalmazásokat is tárgyal, beleértve a személygépkocsikat, a haszongépjárműveket, az építőipari berendezéseket és a helyhez kötött energiatermelést.
Ingo Nyhues, a Honda Motor Europe európai üzleti tervezésért és fejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettese szerint a korábbi üzemanyagcellás rendszerekhez képest a fejlesztések között szerepel a kompakt méret, valamint a gyors indítási idő – még alacsony hőmérsékleten is.
Ez a rendszer a Honda CR-V változatában debütál Észak-Amerikában, amelyet 2024-től Ohio államban gyártanak majd. A hidrogén CR-V a Clarity Fuel Cell-t követi, amelyet a Honda legújabb generációs üzemanyagcellájával vezettek be 2017-ben.
A következő generációs rendszert is egy üzemanyagcellás teherautón vezetik majd be – az Isuzuval közös projekt keretében. A két cég azt tervezi, hogy március végéig elindítja egy üzemanyagcellás teherautó prototípusának bemutatóját a közutakon, a gyártási modell pedig 2027-ben várható.
A Honda partnere, a GM azt is hangsúlyozta, hogy az üzemanyagcellákat teherautókon helyezi üzembe, a Navistar teherautó-gyártóval együttműködve 2000 hidrogénes teherautóból álló flottát épít. A Hondával ellentétben a GM elhatárolódott attól az elképzeléstől, hogy üzemanyagcellás technológiát használjon a személygépkocsikban – amin az amerikai autógyártó évtizedek óta dolgozott.
A Honda egy olyan projektben is részt vesz, amely a hidrogén belső égetésének lehetőségeit vizsgálja – különösen a motorkerékpárok esetében. Ez egyszerűen hidrogént éget el egy belső égésű motorban a fosszilis tüzelőanyagok helyett, míg az üzemanyagcellák hidrogént használnak az elektromos motorok meghajtásához.
Legyen szó üzemanyagcellákról vagy hidrogénégetésről, a hidrogén korlátozott elérhetősége valószínűleg továbbra is akadály marad. Az Amerikai Energiaügyi Minisztérium (DOE) szerint jelenleg mindössze 59 hidrogénállomás van az Egyesült Államokban – egy kivételével mindegyik nyilvánosan hozzáférhető. Ez egy évtizedes mintát követ, miszerint a telepítések elmaradnak az iparág ígéreteitől. Az iparági kötelezettségvállalások alapján a California Air Resources Board (CARB) 2021-ben 100 kiskereskedelmi hidrogénállomást tervezett üzembe helyezni 2023 végéig.
Forrás: greencarreports.com