A Humanetics moduláris vezetőrobotot dob piacra a fejlett járműtesztelés támogatására
A Humanetics piacra dobta a DrivingRobot modular (DRm) nevű, fejlett vezetőrobotot, amely több járműtípus – személygépkocsik, könnyű haszongépjárművek, kisteherautók, buszok és nehéz tehergépjárművek – tesztelésének egyszerűsítésére szolgál. A DRm „újradefiniálja az ADAS-t, járműtesztelést, pontosságot, rugalmasságot és költséghatékonyságot kínálva a gyártók és a tesztelő létesítmények számára” – közölte a vállalat.
A teherautók tesztelése kritikus területté vált a nehéz gépjárművek által jelentett magas kockázat miatt, és az NHTSA nemrégiben véglegesített egy új biztonsági szabványt, amely megköveteli, hogy az automatikus vészfékezés (AEB), beleértve a gyalogos AEB-t is, minden személygépkocsi alapfelszereltsége legyen. Az Euro NCAP a nehéz tehergépjárművek tesztelésének protokolljait is fejleszti, és az első eredmények 2024-2025 telén várhatók.
A DRm moduláris felépítése tökéletesen megfelel az ADAS tesztek növekvő igényeinek, különösen a nehéz teherautók esetében. Nagy forgatónyomatéka és precíz vezérlése ideálissá teszi a valós vezetési körülmények szimulálására, beleértve a vészhelyzeti manővereket, amelyek lehetővé teszik, hogy a jármű geometriájának szélesebb skálájához illeszkedjen. Ez a moduláris felépítés egyetlen rendszerrel megoldja a járművek széles skálájának tesztelését, a személygépkocsiktól a nehéz tehergépkocsikig.
A DRm alkatrészei, beleértve a SteeringRobot modulart (SRm), a PedalRobot modulart (PRm) és a Kormánykerék-Adaptert, külön-külön vagy komplett csomagként is beépíthetők – DRm150 a nehéz tehergépjárművekhez és a hamarosan megjelenő DRm60 személygépjárművekhez.
Mark Westen, a Humanetics Safety elnöke elmondta: „Moduláris rendszerével páratlan rugalmasságot biztosít az ADAS teszteléséhez több járműtípuson. Ez gyorsabb teszt-előkészületeket és végső soron biztonságosabb utakat jelent, ahogy haladunk a Vision Zero célja, a közúti halálesetek kiküszöbölése felé.”