A Hyundai azt tervezi, hogy csökkenti az elektromos autók árait saját olcsóbb LFP akkumulátorainak gyártásával
A Hyundai Motor Group saját LFP akkumulátorok megépítését tervezi, hogy alacsonyabban tarthassa az elektromos járművek árait. Iparági források szerint az autógyártó várhatóan 2025-től vezeti be az LFP akkumulátorokat a Hyundai és a Kia elektromos autókban.
A 2023. júniusi befektetői napon a Hyundai 7,3 milliárd dolláros befektetést (9,5 billió KRW) jelentett be az elektromos járművek akkumulátorainak fejlesztésére a következő tíz évben.
A Hyundai szerint „az iparág szeizmikus változása közepette” kihasználja pozícióját. A tervek között szerepel az NCM, LFP és szilárdtest akkumulátorok közös fejlesztése a hatótávolság növelése és a költségek csökkentése érdekében.
Az autógyártó azt mondta, hogy külön egységet alakított ki az akkumulátorfejlesztés minden lépése számára. Az első Hyundai EV-k versenyképes árú LFP akkumulátorokkal 2025-ben érkeznek meg.
A Hyundai elmondta, hogy az új LFP akkumulátorral működő elektromos modelljei nagyobb energiasűrűséggel és jobb alacsony hőmérsékleti hatékonysággal rendelkeznek.
Helyi médiajelentések szerint a Hyundai 2024-ben fejezi be LFP akkumulátorainak fejlesztését. A lépés várhatóan csökkenti a Hyundai Kínától való függőségét, miközben támogatja az elektromos járművek olcsóbb árait.
A Hyundai idén összefogott más dél-koreai iparági vezetőkkel, köztük az akkumulátor-óriásokkal, az SK On-nal és az LG Energy Solutions-szel, hogy elősegítse az elektromos járművek értékesítését a régióban.
Az első Hyundai által gyártott NCM akkumulátor az augusztusban bemutatott Sante Fe hibridben szerepelt. A cég új (SK-val fejlesztett) akkumulátora körülbelül 10%-kal javította az akkumulátor hatékonyságát az előző modellhez képest.
A Hyundai arra törekszik, hogy az akkumulátorcellák kapacitását a legmagasabb, 60 amper feletti szintre maximalizálja. Eközben energiasűrűsége várhatóan 300 watt/kg körül lesz. Az autógyártó célja a prémium NCM akkumulátorok kapacitásának növelése.
Jelenleg a Hyundai Kona EV és az új Kia Ray EV a kínai CATL LFP akkumulátoraival működik.
A lépéssel a Hyundai célja az, hogy olcsóbb LFP akkumulátorok házon belüli gyártásával leváljon Kínától.
„A világ vezető elektromos járműgyártóihoz, a Teslához és a BYD-hez hasonlóan, ha a Hyundai több elektromos autó akkumulátort fejleszt, az fellendítheti a termelést és csökkentheti a teljes költségeket” – magyarázta Lee Ho-geun, a Daeduk Egyetem autómérnök-professzora.
Az olcsóbb LFP akkumulátorokat 2025-től szerelik be a Hyundai és a Kia belépő szintű és közepes árú elektromos modelljeibe.
A megfizethető elektromos járművek iránti kereslet folyamatosan növekszik a világ vezető autópiacain. Kína legnagyobb elektromos járműgyártója, a BYD rekordnövekedést tapasztal az olyan alacsony árú elektromos járművek terén, mint a Dolphin elektromos ferdehátú és a Yuan Plus (Atto 3), amelyek ára számos piacon 20 000 dollár körül kezdődik.
A BYD saját akkumulátorokat is gyárt, és kiszervezi más cégeknek, köztük a Kiának, a Teslának, a Toyotának és másoknak. Az autóipari óriás rekordot, 1,4 milliárd dolláros nyereséget ért el a harmadik negyedévben, annak ellenére, hogy a Kínában és a tengerentúlon kiéleződött az elektromos járművek árháborúja.
Az akkumulátorok (különösen az olcsóbbak) gyártásával a Hyundai sikeres lesz, ahogy az iparág áttér az elektromos járművekre.
A Hyundai célja, hogy az évtized végére az első három elektromos járműgyártó közé kerüljön. Az olcsóbb akkumulátorok házon belüli építése ehhez jó kezdetet jelent.
Forrás: electrek.co