A Hyundai Csoport még ebben az évben bemutatja a 3. szintű autonóm technológiáját
A Hyundai Motor Group idén bemutatja első, 3-as szintű autonóm vezetési technológiával felszerelt járművét Dél-Koreában.
A technológia először a Genesis G90 zászlóshajó szedánon jelenik meg.
„Idén a csoport egy fejlett Highway Driving Pilot-ot (HDP) alkalmaz a Genesis G90-en, amely a második generációs integrált vezérlőn alapuló 3. szintű technológia az autonóm vezetéshez” – mondta a Hyundai Motor Group autonóm vezetési központjának vezetője.
„A csoport a távoli parkolási rendszert (RPP) is fejleszti a 3. szintű autonóm vezetéshez.”
A HDP rendszer kamerákat, radart és a járműre szerelt LiDAR egységeket használ az autonóm vezetés támogatására.
A 3-as szintű autonóm vezetés azt jelenti, hogy a vezető bizonyos helyzetekben, például autópályákon vagy forgalmi dugókban leveheti a kezét a kormányról, és akár a tekintetét is az útról.
Az autó felszólítja a sofőrt, hogy vegye át az irányítást, ha valamit nem tud kezelni a rendszer, vagy ha közeledik az úti célhoz.
Az jelenleg még nem világos, hogy ki lesz a felelős az esetleges balesetekért, amikor egy személy vezet és a 3-as szintű rendszer aktiválva van.
A Hyundai Motor Group az „Unlock the Software Age” rendezvényen közölte, hogy a 3-as szintű HDP rendszert először Dél-Koreában vezetik be, majd más régiókban, például Európában és később az Egyesült Államokban.
A Hyundai Motor Group nincs egyedül a 3-as szintű autonóm vezetési technológia fejlesztésével, hiszen az olyan autógyártó cégek, mint a Mercedes-Benz, a Stellantis, a BMW és a Honda vagy már rendelkeznek ilyen rendszerrel, vagy hamarosan bevezetik.
A vállalat azt is bejelentette, hogy egy olyan harmadik generációs integrált vezérlő rendszert fejleszt, amely segíti a 3. szintű önvezető járművek tömeggyártását.
Ez a vezérlő rendszer nagy teljesítményű félvezetőket fog használni, és megalapozza a 4. és 5. szintű autonóm vezetési technológiákat, amelyeket később fognak bevezetni.
A vállalat jelenleg azt tervezi, hogy jövőre bevezeti a Hyundai Ioniq 5 robotaxikat az Uber és a Lyft számára az Egyesült Államokban, amelyet közös vállalatával, a Motional-lal közösen fejlesztettek ki.
Az Ioniq 5 robotaxi 4-es szintű autonóm vezetési technológiával fog rendelkezni, ami azt jelenti, hogy a jármű alapértelmezés szerint önmagát vezeti, és képes kezelni magát minden olyan közlekedési helyzetben, amelyre tervezték.
A Hyundai Motor Group az „Unlock the Software Age” rendezvényén tett további figyelemre méltó bejelentései közé tartozik, hogy 2025-ben két új elektromos jármű (EV) platformot vezet be, valamint azt tervezi, hogy 2025-re minden járművéhez OTA (Other-the-air) szoftverfrissítéseket kínál majd.
Forrás: Car Expert
https://www.carexpert.com.au/car-news/hyundai-group-introducing-level-3-autonomous-tech-this-year