A Hyundai lehet a következő nagy autógyártó, amely eléri a 3-as szintű autonóm vezetést

A Hyundai globális biztonsági igazgatója megerősítette, hogy a dél-koreai autógyár „nagyon közel” van ahhoz, hogy elérje a 3. szintű önvezető képességet. Brian Latouf az Automotive News Canada szerint azt mondta, hogy az autógyártó „intenzíven összpontosít” e cél elérésére, és biztos akar lenni abban, hogy mindezt a megfelelő módon teszi.

A mai napig a Mercedes-Benz az egyetlen autógyártó, amely sikeresen elérte a 3. szintű képességet. A hírt a múlt hónap végén jelentette be, amikor Drive Pilot félautonóm vezetési technológiája jóváhagyást kapott Nevada államtól.

További államok, például Kalifornia várhatóan hamarosan engedélyezi a technológiát. Ami a Hyundai-t illeti, Latouf hozzátette, hogy 3-as szintű rendszerét Dél-Koreában kívánja telepíteni.

„A koreai piacon egy 3-as szintű rendszer bevezetését tervezzük, ami amolyan autópályás pilot típusú rendszer: csak autópályákon működik, és bizonyos sebességekre korlátozva” – mondta Latouf. Az ügyvezető azonban tisztázta, hogy a technológia még nem áll készen a gyártásra. A biztonság és a „fejlett adatelemzés” a még mindig a szükséges finomhangolások közé tartozik.

„Jól strukturált folyamatunk van a különböző adatfolyamaink ellenőrzésére, amelyek segítségével megállapíthatjuk például, hogy „vannak-e olyan szervokormány-hibáink, amelyek oldalirányú kockázatot és esetleg ütközést okozhatnak”, és ez alapján cselekszünk” – tette hozzá. „Tehát ez egy nagyon jó, technikailag megalapozott adatelemzési, vizsgálati, visszahívásról való döntési folyamat.”

Feltéve, hogy a technológia megfelel a Hyundai biztonsági és technológiai céljainak, a következő lépés a hatósági engedély megszerzése Észak-Amerikában. Az autógyártó ígéretet tesz arra, hogy szorosan együttműködik a kormányzati biztonsági ügynökségekkel, különösen a Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hatósággal, „hogy megbizonyosodjon arról, hogy minden szabályos”.

A Hyundai tavaly megkezdte új, michigani székhelyű, 5,16 milliárdos Biztonsági Teszt- és Vizsgáló laboratóriumának felépítését, felkészülve a közelgő amerikai piaci tesztelésre. A Hyundai nem árulta el kifejezetten, hogy melyik modell(ek) kapják meg elsőként a 3-as szintű félautonóm rendszert. Ennek ellenére gyanítható, hogy egyik elektromos autója, például az Ioniq 5 vagy az új Ioniq 6 kapja majd a kitüntetést. Előbbit már robotaxiként tesztelik Las Vegasban az Uber szolgáltatásának részeként a Hyundai mobilitási leányvállalata, a Motional révén.

A tavalyi év végén a Motional pénzügyi problémák miatt csökkentette létszámát. Az autonóm startup a Hyundai Motor Group különálló entitása, és nem tudni, hogy az autógyártó hogyan tervezi egyensúlyba hozni a Motionallal való kapcsolatát saját fejlesztésű Level 3 technológiájával.

Forrás: Car Buzz

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936