A Jaguar Land Rover új technológiai központokat nyit Európában

A Jaguar Land Rover három új technológiai csomópont megnyitásával folytatja autonóm vezetési törekvését.

A bővítés, amely a Jaguar Land Rover szerint közel 100 új munkahelyet teremt mérnökök számára, három új csomópontból áll Münchenben, Bolognában és Madridban.

A központokat a brit gyártó következő generációs járművei autonóm vezetési rendszereinek kifejlesztésére alakítják ki.

Ezek a hírközpontok csatlakoznak a hat meglévő portlandi, budapesti, shannoni, sanghaji, bengalurui és manchesteri központhoz, amelyek mindegyike adatokat szolgáltat majd a Jaguar Land Rover angliai gaydonbeli bázisán található Advanced Product Creation Centernek.

A Jaguar Land Rover együttműködik a kaliforniai mesterséges intelligencia (AI) és számítástechnikai óriással, az Nvidiával, hogy aktív biztonságot, vezetőt segítő és automatizált vezetési funkciókat fejlesszenek ki.

A játéktechnológiáiról és a fogyasztói grafikus feldolgozóegységek (GPU) piacának dominanciájáról híres Nvidia szoftver- és hardverképességeit használja fel a fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) és az autonóm vezetéshez szükséges számítási teljesítmény biztosítására.

Az egy évvel ezelőtt bejelentett partnerség eredményeként 2025-től minden Jaguar Land Rover modell egy új, „szoftver által definiált” platform köré épül, amelyet az Nvidiával fejlesztettek ki.

A Jaguar Land Rover járművek következő generációja az Nvidia DRIVE Hyperion platformját alkalmazza a DRIVE Orin AI segítségével, hogy támogassa az autonóm vezetést, a vezetői felügyeletet és az éteren keresztüli frissítéseket.

Az Nvidia azt állítja, hogy 12 külső kamerán, három belső kamerán, kilenc radaron, 12 ultrahangon, egy előlapi LiDAR-on és egy alapadat gyűjtő LiDAR-on keresztül össze tudja gyűjteni a szükséges adatokat a mesterséges intelligencia működéséhez.

2019-ben a Jaguar Land Rover azt is bejelentette, hogy kiterjesztett valóság technológiát fejleszt, amely lehetővé teszi, hogy a „head-up display” technológia valós idejű biztonsági információkat közvetítsen a vezető felé, miközben az utasok 3D-s filmeket nézhetnek képernyőiken.

A kiterjesztett valóság, az ADAS és az autonóm vezetés fejlesztése mind a Jaguar Land Rover „Smart Cabin” jövőképét alkotja, amely a cég szerint „személyre szabott teret hoz létre a járműben a vezető és az utasok számára”, és egyesíti a biztonsági és szórakoztató funkciókat.

A Mercedes-Benz egy másik jelentős gyártó, amely partnerséget épített ki az Nvidiával, hogy kifejleszthesse autonóm vezetési technológiáját a jövő járműveihez. Az új szoftver-architektúra várhatóan 2024-től kerül beépítésre az új járművekbe.

Bár a Volkswagennek más partnere van: a kínai Horizon Robotics cég, ő is előretör az autonóm vezetési fejlesztések terén, és optimista afelől, hogy a technológia az évtized végére általánossá válik a tömegjárművekben.

Thomas Müller, a Jaguar Land Rover termékmérnöki igazgatója a technológiai fejlesztés globális terjeszkedéséről szólva elmondta: „A szoftver elengedhetetlen ahhoz, hogy teljes körű összekapcsolt élményt biztosítsunk ügyfeleink számára, és a globális mérnöki csomópontok létrehozása lehetővé teszi a zökkenőmentes hibrid munkavégzést több helyen, és biztosítja, hogy a legtehetségesebbeket alkalmazzuk vállalkozásunkban.”

Forrás: Carexpert

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936