A jövő technológiája kontrollálhatja, hogy mikor biztonságos az autonóm vezetés használata, és eldöntheti, hogy mikor engedélyezi azt

Az innováció célja, hogy a gyártók kontrollálhassák azt, hogy a vezetőknek mikor nem kell a vezetésre figyelniük.

A Here Technologies helyadat- és technológiai platform bejelentette új Automatizált Vezetési Zónáit a Consumer Electronics Show-n (CES) a hónap elején. Ez a felhőalapú szoftver képes forradalmasítani az autonóm és félautonóm vezetést. Lényegében lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy eldöntsék, mikor és milyen feltételek mellett aktiválhatják a vezetők az olyan automatizált vezetési funkciókat, mint a Tesla Autopilot és a Full Self-Driving.

A Here kimondja, hogy a biztonságnak az első helyen kell állnia az autonóm vezetésnél, ezért csak akkor szabad működtetni az automata rendszereket, ha a körülmények optimálisak. Ezeket az optimális feltételeket az Operational Design Domains (ODD) határozza meg. A Here szerint minden gyártó beállíthatja a saját paramétereit.

A Here elve azt is tartalmazza, hogy az Automatizált Vezetési Zónák az automatizálás különböző szintjein működnek. Egyelőre a 2. szinttől kezdődnek, és egészen a 4. szintig tartanak. Azért nem az 5. szintig, mert az még nem létezik.

Az ODD-k (működtetési feltételek) beállításának lehetővé tételével a gyártók számára, sokkal könnyebbé válik az automata rendszerek használatának kontrollálása, és ez drasztikusan csökkentheti az autonóm baleseteket. A Here jelenleg két globális autógyártó számára fejleszt, tesztel és gyárt automata vezetési rendszereket. Bár gyártókat nem említettek, de a befektetők közt ott van a Mercedes-Benz, az Audi, a BMW és a Mitsubishi is.

A Mercedes-Benz bevezette a 3. szintű autonóm vezetést az S-osztályhoz és az EQS-hez, így nagy valószínűséggel a német márka is részese ennek a fejlesztési folyamatnak.

Ez a fejlesztés azért fontos, mert megoldhatja a felelősség kérdését. Jelenleg egyedül a Mercedes-Benz jelentette ki hivatalosan, hogy vállalja a felelősséget egy autonóm baleset esetén. Más autógyártók egy csapat ügyvédet foglalkoztatnak ebben a kérdésben.

Egy olyan cég, mint a Mercedes-Benz, beállíthatja a paramétereket, amelyek lehetnek egyszerűek vagy összetettek. Lehetséges, hogy a vezető az autópályán elengedheti a kormányt, de iskolaövezetben nem. A gyártók potenciálisan leállíthatnak egyes autonóm funkciókat is baleseti zónákban vagy heves esőzések idején. A lehetőségek látszólag végtelenek.

Előfordulhat, hogy az ügyfelek másként látják ezt, mivel kontrollálják a hozzáférésüket valamihez, amiért fizettek.

„A Here Automated Driving Zones egy újabb példa a pontos és dinamikus helymeghatározási technológia kritikus fontosságára a biztonságos autonóm vezetés érdekében” – mondta Giovanni Lanfranchi, a Here Technologies alelnöke és termék- és technológiai igazgatója. „A helymeghatározási technológiára szükség van egyrészt azoknak a területeknek a meghatározásához, ahol lehetséges az automatizált vezetés, másrészt az automatizált járművek e határokon belüli biztonságos üzemeltetéséhez.”

Forrás: CarBuzz

https://carbuzz.com/news/automated-driving-zones-will-restrict-self-driving-to-where-it-is-safe

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936