A „kínai Apple” új vállalkozásba kezd, merész törekvésekkel a Tesla legyőzésére
A Teslának hamarosan újabb versenytársa lehet az elektromos járművek piacán. Sok más autógyártó is gyárt elektromos autót, de eddig nagyon kevesen tudták ténylegesen felvenni a versenyt a Teslával.
A kínai okostelefon-óriás, a Xiaomi, amelyet néha „kínai Appleként” is emlegetnek, ezen kíván változtatni.
A Xiaomi egy tavaly év végi pekingi rendezvényen bemutatta a SU7-et, első elektromos autóját, és kinyilvánította azon szándékát, hogy versenybe szálljon a Teslával, és 15-20 éven belül vezető autógyártóvá váljon. A Xiaomi egyik társalapítója, Lei Jun milliárdos elmondta, hogy a vállalat 10 milliárd dollár befektetését tervezi, hogy „felrázza az iparágat”.
A bemutatásra néhány héttel azelőtt került sor, hogy a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk egy értékesítési felhívás során méltatta a kínai autógyárakat, és arról beszélt, hogy képesek globálisan versenyezni.
Nem ez az első alkalom, hogy a vállalat egy olyan iparágban lép fel, amelyben már egyértelmű a vezető szerep. A The Verge szerint 2013-ra, mindössze három évvel az indulás után, a Xiaomi 20 millió okostelefont adott el. A cég mára a világ egyik legnagyobb okostelefon-gyártója. Emellett elektromos kerékpárokat és rollereket, valamint egyéb elektronikai cikkeket is gyárt.
Az SU7 a hírek szerint a Tesla Model S-hez hasonló intelligens vezetési funkciókkal rendelkezik majd. A többszöri próbálkozások ellenére a Tesla még mindig küzd a teljes önvezetés tökéletesítéséért, de Lei úgy véli, hogy a Tesla eddig elért technológiája segíteni fogja a Xiaomit a saját fejlesztésében.
„Az önvezető technológiák nagyon gyorsan változnak, és a késői kezdésnek megvannak a maga előnyei” – mondta Lei. „Ez azt jelenti, hogy magasabb szintről indulhatunk, és onnan építkezhetünk.”
A SU7 a CATL, a világ egyik legnagyobb elektromos járműakkumulátor-gyártója által gyártott akkumulátorcellákat tartalmaz majd, amelyek hatótávolsága nagyjából 500 mérföld (kb. 800 km) lesz.
Az, hogy egy másik elektromos járműgyártó csatlakozik a piachoz azzal a céllal, hogy versenyezzen a Teslával, nem biztos, hogy jó a többi gyártónak, de az, hogy egy hatalmas cég sikeresen csatlakozik ehhez a versenyhez, annak a jele, hogy az autóipar jó irányba halad.
Az elektromos járművek eladása minden évben nagymértékben nőtt az Egyesült Államokban és Kínában, amellyel a cél a belső égésű járművek által a légkörbe kibocsátott káros szennyezés mennyiségének csökkentése.
Forrás: thecooldown.com