A kínai autógyártó bevezette új modelljét, amely kiküszöbölheti az elektromos autókkal kapcsolatos egyik fő problémát
„Az elektromos járművek korai modelljei rossz hírnévnek örvendtek a töltések közötti valós hatótávolságuk miatt.”
Az elektromos járművek piaca továbbra is foglalkozik az elektromos járművek hatótávolságával kapcsolatos általános aggodalmakkal. Az IM Motors az egyik legújabb vállalat, amely szilárdtest-akkumulátor technológiás elektromos járműveket vezet be, hogy növelje hatótávolságát és töltési sebességét.
Az Interesting Engineering szerint az IM Motors, kínai autógyártó – a SAIC Motor és az Alibaba technológiai társaságok vegyesvállalata – nemrégiben adott ki egy forradalmian új elektromos járművet „félig szilárdtest akkumulátorral”, amely jobb töltési képességet és hosszabb élettartamot tesz lehetővé.
A nagy teljesítményű akkumulátorok fejlesztése azért fontos, mert segíthet csökkenteni az elektromos járművek hatótávolságával kapcsolatos aggodalmakat, bizonyítva, hogy az új technológiák megszüntethetik a járművezetők félelmét az elektromos járművek akkumulátoraik nem elég hosszú élettartamával kapcsolatban.
A GeoTab szerint az elektromos járművek hatótávolsága az egyik legfőbb oka annak, hogy az emberek és az autógyártók vonakodnak áttérni az elektromos járművekre.
„Az elektromos járművek korai modelljei rossz hírnévnek örvendtek a valós töltések közötti hatótávolságuk miatt” – áll a cikkben, elmagyarázva, hogy az elektromos járművek megbízhatósága miatt milyen tartós aggodalom uralkodik. Mindez azonban megváltozik a technológiai fejlesztéseknek, például a szilárdtest akkumulátoroknak köszönhetően.
Minden lítium akkumulátor tartalmaz elektrolitokat, de általában folyékony állapotban vannak. A Samsung szerint a szilárdtest akkumulátorok szilárd elektrolitot használnak, ami biztonságosabb akkumulátorokat tesz lehetővé a jobb stabilitásnak köszönhetően.
Az Interesting Engineering arról számolt be, hogy az IM legújabb típusú akkumulátora „félszilárd elrendezést alkalmaz, amely szilárd anyagot tartalmaz folyékony elektrolitban.”
A „Lightyear” névre keresztelt új akkumulátorcsomagot állítólag a cég L6 EV-jéhez fogják használni annak csúcsváltozatában – az L6 Lightyear Max -ban, ahogy az Electrek részletezte. Az akkumulátor valószínűleg 2022 tavasza óta készül, amikor az IM és partnercége, a QingTao elkezdett egy üzemet építeni szilárdtest-akkumulátorok előállítására.
A képességeit illetően az IM Motors társ-vezérigazgatója, Liu Tao azt írta a Weibo-n: „Több mint ezer kilométeres hatótáv és kvázi 900 V-os ultragyors töltés teljesen megoldja a tisztán elektromos autók hatótávolsága miatti szorongást.”
Az elektromos járművek hatékonyabbá, megfizethetőbbé és hozzáférhetőbbé tételét célzó technológiai fejlesztések kiemelkedően fontosak a globális szennyezés visszaszorításában, amely szélsőségesebb időjárást okoz, és fenyegeti a közösségeket.
A Természeti Erőforrások Védelmi Tanácsának egyik cikke kiemelte az elektromos járművek terjeszkedésének számos előnyét. Ezek közé tartozik a levegő minőségének javítása – amely az emberi egészséget is javítja –, új munkahelyek teremtése az autómunkások és villanyszerelők számára, az utcák zajszennyezésének csökkentése, és természetesen a környezeti előnyök.
Az IM Lightyear akkumulátora egyike a sok új fejlesztésnek az elektromos járművek gyártásában. A Nissan autógyártó cég elkötelezte magát amellett, hogy 2029-ig szilárdtest-akkumulátorokkal bővíti elektromos járműparkját, a GM és a Ford pedig összefogott a Teslával, hogy az elektromos járművek töltőit könnyebben elérhetővé tegyék a gyorsabb és könnyebben elérhető töltés érdekében.
Az Electrive értesülései szerint az L6 áprilisban került előértékesítésre, és várhatóan májusban kerül hivatalosan a piacra.
Forrás: www.thecooldown.com