A kínai autógyártók tömegekhez szeretnék eljuttatni a vezetést támogató technológiákat
Miközben a kínai vállalatok versenyeznek a világ legnagyobb autópiacának egy szeletéért, erősen az asszisztált vezetési technológiára koncentrálnak.
Kína tavaly közel 21,5 millió személygépkocsit adott el. A Wind adatbázison keresztül elért iparági adatok szerint ez nagyjából megegyezik az Egyesült Államokban, Európában és Japánban összesen történt eladásokkal.
Az elektromos autók egyre nagyobb részesedést szereztek a kínai piacon, a Tesla, az olyan induló vállalkozások, mint a Nio és a hagyományos autógyártók révén. Miután kezdetben az akkumulátoros hatótávolság és az autós online szórakoztatás terén versenyeztek, a vállalatok egyre inkább hangsúlyozzák az asszisztált vezetési képességet.
A kínai technológiai óriás, a Baidu és a Geely autógyár azok közé tartozik, akik az asszisztált vezetés valósággá tételére fókuszálnak.
Mindössze 15 hónappal a cégek Jidu elektromosautó-projektjének elindítása után, a márka bemutatta azt a koncepcióautót, amely szerinte 90%-a annak, amit az ügyfelek jövőre kapnak körülbelül 30 000 dollárért. A Tesla Model Y ára Kínában megközelíti az 50 000 dollárt.
„Ez egy autó, és még inkább egy robot” – mondta Joe Xia, a Jidu vezérigazgatója a CNBC által lefordított mandarin nyelvű élő közvetítés során. „Egy koncepcióautót használunk, hogy gyorsan leteszteljük a terveket.”
A négyüléses, Robo-01 névre keresztelt jármű műszerfalát az autó elején átnyúló hosszú képernyőre cserélték, és eltávolították a pilótafülke gombjait – mivel a sofőr ehelyett hangvezérlést is használhat, mondta Xia.
Elméletileg a kormánykerék félholdja felhajtható, megnyitva az utat egy ablak nélküli pilótafülke-ülés előtt, ha a teljes önvezetés megengedett lesz a kínai utakon. Két nagy külső érzékelő segíti a vezetést, ami visszahúzható, az esztétikai megjelenés és a vészhelyzeti védelem érdekében.
Xia azt állította, hogy a Jidu „az önvezető autók szabványává válhat”. A vállalat azonban nem volt hajlandó megosztani, hogy milyen szintű vezetési támogatást kap az autó.
Sok elektromos autó, köztük a Tesla, a Nio és az Xpeng, kínál valamilyen vezetést támogató technológiát. Május végén a WeRide kínai önvezető technológiával foglalkozó cég azt közölte, hogy stratégiai befektetést kapott a német Bosch mérnöki társaságtól, hogy egy támogatott vezetési szoftverrendszert készítsenek tömeggyártásra és jövő évi szállításra.
„Úgy gondolom, hogy az intelligens autók meghatározása sokat fejlődött” – mondta Xuan Liu, az autonóm vezetési szoftvereket elindító DeepRoute.ai alelnöke egy telefonos interjúban.
„A fogyasztók két fontos tényezőt vesznek figyelembe az intelligens járműveknél” – mondta. „Először is, a legfontosabb az autonóm vezetés.”
A Jidu azt tervezi, hogy ősszel piacra dobja első sorozatgyártású modelljének korlátozott verzióját. A szállítások jövőre kezdődnek, a célpiacon a 200 000 jüan (29 985 dollár) felett van a családi személygépjárművek ára – mondta a Baidu vezérigazgatója, Robin Li május végén egy bevételi felhíváson.
A Baidu a Jidu többségi tulajdonosa, és a keresőóriás kereskedelmi robotaxikat telepített Kína egyes részein az Apollo autonóm vezetési rendszerével. Ez ugyanaz a rendszer, más Baidu technológiákkal együtt, amelyet Jidu koncepcióautójában is használni fognak.
A Geely saját járműveivel jelent meg az elektromos autóiparban, és novemberben többéves tervet jelentett be az autók szoftverkomponensének felépítésére. Az autógyártó azt mondta, hogy 2025-ig célul tűzte ki a teljes önvezetést bizonyos feltételek mellett, az úgynevezett „négyes szintű” autonóm vezetést.
A hónap elején a Geely bejelentette, hogy leányvállalata elindította a 72 műhold közül az első kilencet a térképezés és az autonóm vezetés támogatására.
A kínai fogyasztók számára az önvezető autók fő vonzereje az, hogy az emberek segítséget kapnak a hazautazás során egy hosszú munkanap után, mondta Liu. Ami az üzleti oldalt illeti, fennáll annak a lehetősége, hogy az alacsonyabb szoftverköltségek felgyorsítják a széleskörű használatot – mondta.
A DeepRoute.ai áprilisban jelentette be, hogy autónként 10 000 dollárról 3 000 dollárra csökkentette az autonóm vezetési szoftverek árát. Liu elmondta, hogy a vállalat olcsóbb érzékelők, de jobb szoftverek használatával csökkenteni tudta az árat, és arra számított, hogy az ár tovább csökkenhet, amint az induló cég képes lesz együttműködni az autógyártókkal a tömeggyártás és a bevezetés érdekében 2024-től.
Míg a szabályozó hatóságok még nem engedélyezik tömegesen a teljesen önvezető autókat a legtöbb úton, az olyan cégek, mint a DeepRoute.ai, a Baidu és mások adatgyűjtést végeznek robotaxi-műveleteikkel.
Liu elmondta, hogy ezek az adatok segíthetnek az önvezető technológia algoritmusainak fejlesztésében, és olyan eredményeket hozhatnak létre, amelyek támogatják a szabályozás esetleges változásait.
Forrás: CNBC
https://www.cnbc.com/2022/06/13/chinese-automakers-want-to-bring-assisted-driving-to-the-masses.html