A kínai autonóm vezetési startup, az AutoX engedélyt kapott autói kaliforniai tesztelésére

A kínai autonóm vezetési startup engedélyt kapott a kaliforniai Motoros Járművek Hivatalától, hogy megkezdje önvezető autóinak tesztelését a kaliforniai San José kijelölt útjain, így az AutoX lett az első kínai cég, amely ilyen jóváhagyást nyert. A cégnek biztosítania kell az utasok, és gyalogosok biztonságát és képesnek kell lennie az olyan közlekedési helyzetek megfelelő kezelésére, mint például az útfelújítások.

Az AutoX már 2017 óta tesztelheti autonóm járműveit egy biztonsági vezetővel a fedélzeten, ehhez képest az új engedély lehetőséget nyújt számukra az autonóm jármű biztonsági vezető nélküli tesztelésére a San Jose negyed meghatározott útjain.

Forrás: SCMP

Ezzel az AutoX a harmadik cég, amely ilyen vezető nélküli tesztelési engedélyt kapott a Kaliforniai hatóságtól, a Google által támogatott Waymo és a kaliforniai székhelyű Nuro után. Autóikat utasszállítás közben tesztelhetik, maximum 45 mérföld/órás (kb. 70 km/h) sebességgel.

„Objektíven nézve elértük a 4. szintű autonóm vezetési technológiát, és ugyanolyan szigorú hatósági jóváhagyást kaptunk, mint a Google Waymo-ja” – mondta Xiao Jianxiong professzor, az Alibaba által támogatott AutoX alapítója és vezérigazgatója hétvégén tett nyilatkozatában. „Ezért felelősségteljesen eltávolíthatjuk a biztonsági vezetőket … ehhez erős műszaki támogatásra van szükség.”

A tesztek tárgyát képező AutoX autonóm járműveknek biztosítaniuk kell a fedélzeten lévő utasok és a gyalogosok biztonságát, és képesnek kell lenniük arra, hogy megfelelően reagáljanak a forgalmi helyzetekre, például az útjavításra, a rendőrség által megállításra, és szabad útvonalat biztosítsanak a tűzoltó járművek számára vészhelyzetben.

A Kaliforniai állambeli Szilícium-völgyet a vezető nélküli járműtechnológia hivatalos szülőhelyének tekintik, és számos kínai autonóm vezetési cég, mint például a Baidu Apollo, a Poni.ai, a Didi Chuxing, az AutoX, a WeRide és a TuSimple, egy önvezető teherautó startup próbál ott teszteket végezni.

A vezetés nélküli technológiát tesztelő cégek 2019-ben 2,85 millió mérföldet tettek meg ott, ami a kaliforniai hatóság adatai szerint 2018-hoz képest 800 ezer mérföldes növekedést jelent.

Az AutoX, amelyet Xiao Jianxiong, más néven X professzor alapított 2016-ban, ebben az évben indította el robotaxi szolgáltatását Jiadingban, Shanghai északnyugati kerületében. Az AutoX ugyancsak bejelentette, hogy a múlt héten engedélyt kapott Wuhanban robotaxi szolgáltatásának működtetésére.

Forrás: South China Morning Post

https://www.scmp.com/tech/start-ups/article/3093891/chinese-autonomous-driving-start-autox-wins-driverless-car-permit

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936