A kínai Baidu autonóm taxikat indít öt nagyvárosban, kemény harcot vívva az Alphabettel
Az önvezető taxik fejlesztése és bevezetése terén a harc az amerikai Alphabet és a kínai Baidu között folyik. A Baidu nemrégiben bejelentette, hogy öt nagyvárosban – köztük Pekingben és Sanghajban – tesztprogramot indít, ahol a lakosok igénybe vehetik az Apollo autonóm vezetési rendszerével felszerelt járműveket.
A kínai Baidu cég bejelentette, hogy megkezdte az Apollo autonóm vezetési technológiájának nyilvános tesztelését Sanghajban egy utasok által használható kisebb taxiflottával. A Kína Google-ra adott válaszaként ismert cég már befektetett az ország öt nagyvárosában (Peking, Changsha, Cangzhou, Guangzhou és most Sanghaj) azzal a céllal, hogy 2024-ig mintegy 30 városban legyen jelen. Addigra több ezer ilyen technológiával felszerelt autónak kell az utakra kerülnie ezekben a kínai metropoliszokban.
Sanghajban hamarosan akár 150 átvételi és átadási állomást is megnyithatnak a nyilvánosság előtt, hogy a lakosok „automatikusan” lakó- vagy kereskedelmi területekre, a legközelebbi vasútállomásra vagy munkájukba szállíttathassák magukat az „Apollo Go” nevű szolgáltatással.”
Ezek az autók 4. szintű autonómiával vannak felszerelve, amely lehetővé teszi a jármű számára, hogy egyedül haladjon és manőverezzen, emberi beavatkozás nélkül, előre meghatározott körülmények között és területeken, bár vészhelyzet esetén a vezető bármikor átveheti az irányítást. A Baidu ugyanabban a fejlesztési és tesztelési szakaszban van, mint a Waymo, az amerikai Alphabet autonóm autóágazata.
A közelmúltban a Waymo bejelentette, hogy piacra dob egy maroknyi, vezető nélküli taxit, amelyet a nagyközönség egy speciális alkalmazáson keresztül használhat. Egy másik kísérlet már folyamatban van Phoenixben. A Waymo több mint 10 éve dolgozik az autonóm mobilitáson, saját technológiájával felszerelt autóit és teherautóit üzemeltetve. A cég most azt állítja, hogy már több mint 10 millió kilométert tett meg.
Forrás: News 18