A kínai Didi, a GAC bevezeti az önvezető elektromos robotaxit
A vezető kínai utazásszervező alkalmazás, a Didi Global és a Guangzhou Automobile Group (GAC) elektromos járműgyártó egysége a jövő évben robotaxik sorozatgyártását tervezi.
A Didi és a GAC Aion New Energy Automobile március végén alapította az Andi Technology nevű vállalkozást, és a hatóságok nemrégiben üzleti engedélyt adtak neki – jelentette be a Didi április 7-én.
A GAC Aion a GAC Aion elektromos jármű márkája mögött álló vállalatcsoport. A robotaxi a GAC teljesen elektromos sport-utility járművein (SUV) alapul, és a Didi által kifejlesztett autonóm vezetési technológiával lesz felszerelve.
A robotaxi 4-es szintű autonómiára lesz képes, ami bizonyos feltételek mellett teljes önvezetést jelent. Andi arra számít, hogy 2025-ben kezdi meg a robotaxik tömeggyártását, és végül mintegy 10 000 járművet szállít majd a Didi fuvarszolgálatának.
A Didi a GAC Aionnal együttműködve „az autonóm vezetés nagyszabású kereskedelmi elterjedésének felgyorsításán dolgozik” – mondta Meng Xing Andi vezérigazgatója egy sajtóközleményben. Meng a Didi autonóm vezetési egységének operatív igazgatójaként is szolgál.
Zhang Xiong, az Andi elnöke, aki a GAC Aion vezérigazgató-helyetteseként is dolgozik, elmondta, hogy a terv a 4. szintű autonóm járművekkel kapcsolatos költségek csökkentése a tömeggyártás révén.
A 2012-ben alapított Didi személyre szabott elektromos autót jelentett be 2020-ban, de végül három évvel később eladta elektromos járművek üzletágát a kínai Xpeng Motorsnak.
Forrás: kr-asia.com