A kínai elektromos autó gyártó Xpeng bemutatta legfejlettebb fél-autonóm vezetési rendszerét
- Az Xpeng bemutatta az XNGP-t, a legújabb fejlett vezető-segítő rendszerét. A szoftver lehetővé teszi az autó számára, hogy bizonyos vezetési funkciókat automatikusan végrehajtson, de a vezetőre továbbra is szükség van a volán mögött.
- A vállalat tájékoztatása szerint az XNGP még ebben az évben bevezetésre kerül Kína bizonyos városaiban, és a G9 Maxban, a csúcskategóriás sporthaszonjárműben lesz elérhető.
- Az Xpeng egy sajtóközleményben azt mondta, hogy az XNGP az utolsó lépés, „mielőtt a teljes autonóm vezetés megvalósulna”. Az XNGP az Xpeng válasza a Tesla Autopilotjára.
Kínai elektromos autógyártó Xpeng bemutatta legfejlettebb félautonóm vezetési rendszerét, amely a növekvő verseny közepette növelni kívánja járművei vonzerejét.
Az Xpeng bemutatta az XNGP-t, legújabb fejlett vezető-segítő rendszerét. A szoftver lehetővé teszi az autó számára, hogy bizonyos vezetési funkciókat automatikusan végrehajtson, de ehhez vezetőre van szükség a volán mögött.
Az XNGP az Xpeng Xpilot ADAS rendszerét váltja fel. A vállalat tájékoztatása szerint az XNGP még ebben az évben bevezetésre kerül Kína bizonyos városaiban, és a G9 Max-szal, a csúcskategóriás sporthaszonjárművel lesz elérhető. Az XNGP az Xpeng eddigi legfejlettebb vezetéstámogató rendszere.
Az XNGP szolgáltatásai a következő két évben kerülnek bevezetésre. A City NGP, amely a navigációval irányított pilóta rövidítése, az idei évtől és 2023 első felében kerül bevezetésre bizonyos kínai városokban. A City NGP lehetővé teszi, hogy az autó félig autonóm módon navigáljon összetett városi környezetben olyan funkciókkal, mint a sávváltás.
A jövő év második felében az Xpeng olyan funkciókat tervez, mint az előzés és a parkolás.
2024-re az Xpeng arra törekszik, hogy Kína minden nagyobb városában elérhetővé tegye a félautonóm vezetési funkciókat.
Az Xpeng egy sajtóközleményben azt mondta, hogy az XNGP az utolsó lépés, „mielőtt a teljes autonóm vezetés megvalósulna”.
Az XNGP az Xpeng válasza a Tesla Autopilotjára.
A funkció kiadása a kínai guangzhoui székhelyű cég tesztelési időszakában érkezik, amelynek részvényei idén 83%-ot zuhantak.
Az Xpeng a vártnál nagyobb veszteséget jelentett az év második negyedévében, és a harmadik negyedévi autószállításokra vonatkozó irányelve csalódást okozott a piacon.
A cég az emelkedő nyersanyagköltségek miatt idén kénytelen volt megemelni egyes autói árát. A Covid-hoz kapcsolódó, a kínai gazdaságra nehezedő leállások szintén rontották a fogyasztói hangulatot.
Az Xpengnek olyan versenytársakkal is szembenéz, mint például a Warren Buffett által támogatott BYD, az amerikai óriás Tesla, valamint a kínai induló vállalkozások, mint például a Nio és a Li Auto.
Az Xpeng technológiára összpontosító elektromos járműgyártó vállalatként próbálta pozicionálni magát, gyakran beszélve félautonóm vezetési rendszeréről, valamint robotikába és repülő autókba való befektetéseiről.
Hétfőn a cég azt közölte, hogy engedélyt kapott a robotaxijai tesztelésére Kantonban, Kína déli részének egyik nagyvárosában.
Forrás: CNBC