A kínai elektromos autógyártó Xpeng megjelentette autópályán használható autonóm vezetési funkcióit
A kínai elektromos autógyártó Xpeng Motors bejelentette új autonóm vezetési funkcióit, melyeket autópályán való közlekedéshez terveztek, és amellyel komoly kihívás elé állítja hazai riválisait és a Teslát is.
A funkció, az úgynevezett Navigation Guided Pilot, azaz NGP lehetővé teszi a cég zászlóshajójának számító P7 szedán számára, hogy automata módon váltson sávot, gyorsítson fel vagy lassítson le, előzzön, vagy forduljon le az autópályáról.
A funkció része az Xpeng XPILOT 3.0 következő generációs úgynevezett fejlett járművezető-támogató rendszernek (ADAS), amelyet a vállalat várhatóan az idei év első negyedévében fog bevezetni. Az ADAS egy olyan rendszerre utal, amely bizonyos autonóm tulajdonságokkal rendelkezik, de ahol továbbra is szükség van vezetőre.
Az Xpeng Kína egyik elektromos jármű startup-ja, amely más hasonló hazai induló cégekkel, és az amerikai óriással, a Teslával versenyez az ország egyre növekvő piacán. A Tesla 3-as Modelljének riválisa az Xpeng P7 szedán tömeges kiszállítása tavaly júniusban kezdődött, és a cég nagyjából 27 ezer járművet szállított ki a 2020-as évben.
Az NGP a Tesla Autopilotnak nevezett fejlett járművezető-támogató rendszerének a versenytársa, mindkét rendszer hasonló funkciókkal rendelkezik. A kínai elektromos autógyártó cégek mindegyike azon van, hogy még több autonóm funkciót adjon hozzá autóihoz. A NIO-nak is van egy hasonló rendszere, a NIO Pilot.
Az NGP használatához a sofőrnek először meg kell néznie egy biztonsági videót a rendszer autópályán használható vezetési funkcióiról. A vezetőnek a kormányon kell tartania a kezét az autonóm vezetési funkciók használata közben is. A felhasználók beírják az úticéljukat a térképbe, majd az autó önállóan old meg néhány manővert, mint például a sávváltást. A vezetők figyelmeztetést kapnak, ha át kell venniük a kontrollt az autótól, például rossz időjárási körülmények között, vagy egy baleset miatt az úton.
Az Xpeng elmondása szerint az autói 14 kamerával és számos fontos szenzorral vannak felszerelve. Az XPOLOT 3.0-t az Nvidia Xavier számítástechnikai rendszere hajtja.
Az autópálya vezetési funkciók a P7 prémium változatában lesznek elérhetők, kizárólag Kínában.
Forrás: CNBC