A kínai városokban terjednek a robotaxi flották

Kínában már több hazai cég nyújt robotaxi fuvarozási szolgáltatásokat a kísérletek terepéül szolgáló városok egyes kiválasztott területein. A hónap elején megtartott mesterséges intelligencia világkonferencián a sanghaji Pudong New Area kiadta a kerület első engedélyeit a pilóta nélküli autonóm vezetés kijelölt területeken történő kereskedelmi forgalomba hozatalára.
A Baidu technológiai óriás Apollo vállalata, az autonóm mobilitást indító Pony.ai és az AutoX az első cégek között voltak, amelyek engedélyt kaptak összesen 15 jármű biztonsági felügyelő nélküli kereskedelmi közúti teszt elvégzésére.

Sanghaj előtt Peking, az autonóm vezetés másik teszt városa is lehetővé tette a Baidu és a Pony.ai társaságok számára, hogy kereskedelmi forgalomba hozzák vezető nélküli taxijaikat, és díjat számítsanak fel az utakért a délkeleti Yizhuang kerületében, a pekingi magas szintű autonóm vezetési bemutató zóna irodájának július 7-ei bejelentése szerint.

A tesztzónában összesen 116 önvezető autó végez robotaxi szolgáltatást. Több, mint 1,5 millió utat tettek meg közel kétmillió kilométeres futásteljesítménnyel – derült ki a hivatal adataiból.
Márciusban a Baidu és a Pony.ai is engedélyt nyert arra, hogy járművezető nélküli fuvarozási szolgáltatást nyújtson Pekingben próba jelleggel.

A szabályozás és a technológia folyamatos fejlődésének köszönhetően az autonóm vezetés, az intelligens és összekapcsolt járművek (ICV) fejlesztésének kulcsfontosságú területe az elmúlt néhány évben erőteljes lendületet kapott – mondták a szakértők.
A hazai ipari szereplők, akik jelentős összegeket fektettek az önvezető technológia kutatásába és fejlesztésébe, most egyértelműen látják az utat a kereskedelmi forgalomba hozatal felé.

„Az, hogy több teret engedtünk a vállalatoknak vezető nélküli technológiáik tesztelésére és fizetős utazási szolgáltatás nyújtására, jelentős előrelépést jelentett a hazai önvezető járművek gyártásában és az üzleti modell kereskedelmi forgalomba hozatalában” – mondta Zhang Xiang, a Mérnöki Intézet a Huanghe Tudományos és Technológiai Egyetem Tanszékének vendégprofesszora.

Zhang Ning, a Pony.ai L4 robotaxi részlegének alelnöke és vezetője a Global Timesnak elmondta, hogy a pilóta nélküli autonóm vezetésre és a fizetős szolgáltatásra szóló engedélyek megszerzésével a vállalat robotaxi üzleti modellje valószínűleg a csúcstechnológia gyakorlati használatára összpontosít majd.

„A vállalatok számára az autók biztonsági üzemeltetőinek elhagyása csökkentheti a működési költségeket, és lehetőséget teremthet a későbbi nagyszabású kereskedelmi műveletekre” – mondta Zhang Ning.

„A teljes önvezetés az autonóm vezetési technológia alkalmazásának végső célja. A játékosok ezen a területen folyamatosan optimalizálják hardvereiket és iterálják az algoritmusaikat” – jegyezte meg Zhang Ning.

Jelenleg még mindig vannak kihívást jelentő területek az ágazatban, beleértve a közúti biztonságot, a teljes műszaki szabványrendszer hiányát, valamint az önvezető járművek biztonságára és adatbiztonságára vonatkozó megoldások hiányát – mondták a szakértők.

„A technológia, a politika, az iparági lánc, és a felhasználók elfogadása azon alapvető tényezők közé tartoznak, amelyek befolyásolják az autonóm vezetési szektor fejlődését” – mondta Zhang Ning, hozzátéve, hogy e tényezők közötti szinergia elősegítheti az áttörést az ágazatban.

Júniusban a kínai Ipari és Informatikai Minisztérium bejelentette, hogy támogatni fogja a 3. szintű és magasabb szintű autonóm vezetési technológia kereskedelmi alkalmazását az országban, és a közeljövőben kiadja az ICV szabványrendszerre vonatkozó frissített irányelveket, ami létfontosságú lépést jelent a technológiának.

„A következő három év döntő jelentőségű időszak lesz a magas szintű autonóm vezetés kereskedelmi forgalomba hozatala és széles körű alkalmazása szempontjából Kínában” – mondta Csang Hsziang a Global Timesnak.

Zhang úgy vélte, hogy a jelenlegi robotaxi szolgáltatások, amelyek a teszt városok kijelölt területeire korlátozódnak, a következő három évben további városokkal bővülnek.

A vezető nélküli útseprőktől, a pilóta nélküli szállító járműveken át, amelyek megoldják az „utolsó mérföld” problémáját, a közterületeken működő, pilóta nélküli automatákig és a tengeri kikötőkben vagy repülőtereken működő, vezető nélküli logisztikai járművekig Kína vezető szerepet vállalt a különféle forgatókönyv-alkalmazások innovációjában.

„Annak ellenére, hogy az Egyesült Államokkal összehasonlítva későn érkezett a szektorba, Kína az elmúlt három évben gyorsan felzárkózott, és az Egyesült Államokkal egyenrangú erőre tett szert, beleértve a lézerradart, amelyet gyakran az önvezető autók szemének neveznek” – jegyezte meg Zhang Xiang.

Jelenleg az Egyesült Államok és Kína az autonóm vezetési technológia vezető erői a világon.

Elon Musk, a Tesla amerikai elektromos járművek óriásvállalatának vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat az év második felére elérheti a teljesen autonóm vezetést, mivel úgy véli, hogy a vállalat „nagyon közel van ahhoz, hogy emberi felügyelet nélkül teljes önvezetést érjen el”.

A BloombergNEF jelentése szerint Kína 2040-re a világ legnagyobb robotaxi-flottáját fogja üzemeltetni mintegy 12 millió autonóm járművel, majd ezt követi az Egyesült Államok hétmillió járművel.

Forrás: globaltimes.cn

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936