A kínai Xpeng a tengerentúli tulajdonosokhoz hozza a Tesla FSD megfelelőjét
Az Xpeng, a Tesla kínai kihívója szemmel tartja a nemzetközi piacot, és azt tervezi, hogy intelligens vezetési szoftverét értékesítési pontként fogja használni.
A guangzhoui székhelyű elektromos jármű cég egy e heti rendezvényen elmondta, hogy 2024-ben kezdi meg az autópálya-specifikus Navigation Guided Pilot (NGP) fejlesztését a globális felhasználók számára, míg a következő generációs, univerzális XNGP funkciójának nemzetközi változatának fejlesztését 2025-ben kezdi meg.
„Alig várjuk, hogy a tengerentúli felhasználók hozzáférhessenek az Xpeng Kínában már elérhető autonóm vezetési rendszeréhez” – mondta Xiaopeng He, a cég alapítója és vezérigazgatója az eseményen.
Az NGP és annak felgyorsított változata, az XNGP a Tesla teljes önvezetés elnevezésű (FSD) félig autonóm vezetési rendszerének megfelelője. Pontosabban, az XNGP az Xpeng fejlett vezetőtámogató rendszerének (ADAS) minden funkciójának átfogó marketing beceneve, beleértve az országúti és városi vezetést, valamint az önálló parkolást.
Míg kezdetben nagyfelbontású térképeket használt a navigációhoz, az XNGP nemrég eltávolította az előre kiszámított információkat, így az Xpeng járművek bárhol vezethetnek, olyan érzékelőkre támaszkodva, mint a lidarok és a radarok, amelyek valós idejű útviszonyokat észlelnek.
A 2014-ben alapított Xpeng először 2021 végén jelent meg Kínán kívül, Európával kezdve. Azóta szállította csatlakoztatott SUV-jait és sportlimuzinjait Norvégiába, Dániába, Hollandiába és Svédországba, a 2024-es ütemtervben pedig Németország, Franciaország és az Egyesült Királyság szerepel. Tavaly az Xpeng megkezdte értékesítését Izraelben, csatlakozva a kínai elektromos jármű cégek Közel-Keletre özönlő hullámához.
Az még majd kiderül, hogy az Xpeng térkép nélküli vezető-segítő rendszere hogyan teljesít ezeken az ismeretlen területeken.
Forrás: techcrunch.com