A kínai XPeng új mesterséges intelligencia funkciója megtanulja a napi útvonalat, így a vezetőnek már nem kell fognia a kormányt

A kínai elektromos jármű (EV) márka, az XPeng bemutatta legújabb, fejlett vezetőtámogató rendszerét (ADAS), amely lehetővé teszi a jármű számára, hogy önállóan navigáljon egy kijelölt útvonalon.

A technológia, amelyet az XPeng AI Valet Driver-nek nevez, megjegyez egy adott útvonalat „bárhol a városban”, miután a sofőr egyszer végigvezetett az útvonalon.

Ha a jármű megjegyezte az úti célt, legközelebb önállóan is végig tud haladni az útvonalon.

Nem ez az első alkalom, hogy az XPeng ADAS technológiát mutatott be. Jelenleg a járművezetőknek Navigation Guided Pilot (XNGP) szolgáltatást kínál a kínai Kantonban, Sencsenben, Sanghajban és Pekingben.

Az XPeng azt állítja, hogy 2023 novemberének végéig további 20 kínai városban vezeti be az XNGP-t, majd 2023 végéig összesen 50 várossal bővíti szolgáltatási területét.

Az először 2022 szeptemberében kiadott technológia lehetővé teszi a jármű számára, hogy „automatikusan észlelje a közlekedési lámpákat és reagáljon azokra, sávváltási döntéseket hozzon és tájékoztassa a vezetőket, balra vagy jobbra kanyarodjon, kereszteződéseken, körforgalmakon, viaduktokon és alagutakon navigáljon keresztül, valamint elkerülje az olyan akadályokat, mint például az építkezések, gyalogosok és kerékpárosok”.

Az XNGP második generációja az év elején lépett a Bétatesztelési fázisba, fejlesztésekkel a sávváltásban, az előzésben és a „kereszteződésekben való navigációban összetett városi vezetési forgatókönyvek esetén”.

A vállalat a 2023-as Tech Day alkalmával bemutatta első elektromos járművét, az X9-et is.

A hétüléses autó az XPeng 800 V-os szilícium-karbon (SiC) SEPA 2.0 platformjára épült. Tartalmazza a hátsó kerék kormányzást, az XNGP ADAS technológiát és a cég legújabb XOS Tianji „smart cabin” szoftverét.

Az X9 novemberben, a Kantoni Autószalonon lesz látható.

Az XPeng leányvállalata, az Aeroht, amely leginkább az eVTOL (elektromos függőleges fel- és leszálló) járművéről vagy „repülő autójáról” ismert, bemutatta a Land Aircraft Carrier-t is.

Az Aeroht úgy írja le a koncepciót, mint „egyedülálló kétrészes kialakítást, amely zökkenőmentesen vált a földi és a légi üzemmód között”.

A „földi modul” – autó kinézetű, és négy-öt utas befogadására képes – szükség esetén lehetővé teszi a külön kétszemélyes repülőgépek földi szállítását.

A jármű háromtengelyes, hatkerekű konfigurációval rendelkezik, összkerékhajtással és hátsókerék-kormányzással.

Az Aeroht úgy írja le a járművet, mint „futurisztikus, kibermechanikus esztétikát, amelyet éles vonalak és sima felületek jellemeznek, amely így „holdjáró járműre” emlékeztet”.

A kétszemélyes repülőgép függőleges felszállásra és alacsony magasságban történő repülésre is képes. Pilótafülkéjéből 270 fokos panorámát biztosít a pilóta és az utas számára.

A vállalat biztonsági frissítéseket is bemutatott eVTOL repülő autójához.

A legújabb modell hattengelyes és hat rotoros konfigurációval, valamint biztonsági funkciókkal, például több ejtőernyős mentőrendszerrel rendelkezik.

A 2015-ben alapított XPengnek globális törekvései vannak. Azt tervezi, hogy Európában és az Egyesült Királyságban is indít járműveket, és jobbkormányos járműveket is gyárt majd.

A Volkswagen a közelmúltban arra is felkérte a vállalatot, hogy közösen tervezzenek két „teljesen összekapcsolt” közepes méretű elektromos járművet (EV), amelyek kiegészítik a meglévő, MEB-alapú elektromos járműveket Kínában. A járművek 2026 elejére várhatók.

Forrás: carexpert.com.au

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936