A koreai Mars Auto startup 2023-ban önvezető teherautókat dob piacra
Az autonóm vezetési megoldások jelentik a következő nagy lépést a közlekedés területén. Míg sok cég kínál önvezető vezetési megoldásokat személygépjárművekhez, egyelőre nem sokan foglalkoznak a nehézgépjárművek autonóm vezetési megoldásaival. A koreai startup, a Mars Auto önvezető teherautókat épít kereskedelmi használatra. Az önvezető teherautó-technológia merőben különbözik a városi személyautók autonóm vezetési technológiájától, és a Mars Auto kereskedelmi célúvá akarja tenni a technológiát.
A Mars Auto mesterséges intelligencia (AI) alapú autonóm vezetési szoftvert fejleszt teherszállítást végző teherautók számára. Rendelkezik azzal az alapvető technológiával, amely lehetővé teszi az önvezető teherautók öntanulását és fejlesztését kamera-alapú gépi tanulási modellekkel, drága felszerelések nélkül.
„A teherautók formai és sebességi követelményei eltérőek. Az önvezető teherautókhoz kamerákra van szükség, nem Lidarra, mert a teherautók hosszúak és a fékútjuk is az”, mondta a cég vezérigazgatója, Park Il-soo a koreai médiának a közelmúltban adott interjújában.
Park, aki számítástechnikát tanult a KAIST-en, több éves tapasztalattal rendelkezik valós gépi tanulási alkalmazások fejlesztésében. „Az autonóm teherautó-technológia javíthatja az üzemanyag-fogyasztást és növelheti a teherautó forgalmát, növelve a fuvarozók és a sofőrök profitját” – tette hozzá Park.
A Mars Auto-t 2017 októberében alapította a KAIST Számítástechnikai Tanszékének két tagja. Két évvel az alapítás után sikeres autonóm teherautó tesztvezetést hajtottak végre.
Egy kamerával és egy kis számítógéppel felszerelt teherautó 5 óra 30 percig teljesen önállóan, sofőr beavatkozása nélkül haladt a Szöul-Busan autópályán.
2020 novemberében a Logi Square vállalati áruszállításra szakosodott szállító céggel együttműködve egy 5,5 tonnás önvezető teherautó oda-vissza 450 km-t közlekedett a Paju, Gyeonggi-do és Daejeon raktárak között. 2022-ben a Mars Auto vegyesvállalatot (JV) hozott létre a Logi Square-el, hogy önvezető teherautó technológián alapuló belföldi szállítási logisztikai tevékenységet végezzen.
Az autonóm vezetési technológia csökkenti a sofőrök leterheltségét, ami növeli a fuvarozók profitját. Bár a rakomány mennyisége nőtt az elmúlt néhány évben, a sofőrök száma nem nőtt, ami olyan piaci egyensúlyhiányt teremtett, amelyet az autonóm vezetési technológiával lehetne kezelni – magyarázta Park.
„A Mars Auto megoldásában használt gépi tanuláson alapuló mesterséges intelligencia ugyanúgy tud vezetni, mint egy emberi vezető. Az AI vezetését nem befolyásolja a vezető állapota vagy a környezet változásai. Egy korábbi modellhez képest 10-20 százalékkal javítja az üzemanyag-hatékonyságot” – mondta Park.
A Mars Auto-ba befektetett a Kakao Ventures, a Kakao Mobility, az Y Combinator, valamint a Soma Capital, amely önvezető vállalatokba, Cruise és Embark teherautókba fektetett be.
2022 márciusában a Mars Auto 15 milliárd wont (11 millió dollár) vonzott be a Szilícium-völgyben található kockázati tőke (VC) GFT Ventures, Mirae Asset Venture Investment és Central (CTR) vállalatoktól.
Forrás: Korean Tech Desk
https://www.koreatechdesk.com/korean-startup-mars-auto-set-to-launch-self-driving-trucks-in-2023/