A koronavírus hatására az autóiparban is komoly veszteségre lehet számítani
A Fiat Chrysler, a Ford és a General Motors legtöbb fehérgalléros autóipari alkalmazottja otthonról dolgozik ezen a héten, de a három nagy cég munkacsoportot hozott létre az Egyesült Autómunkások Szövetségével, hogy megvizsgálja, van-e mód az órabérben dolgozó munkavállalók védelmére a koronavírus ellen, anélkül hogy lezárnák az amerikai részlegeiket és az összeszerelő sorokat.
Az iskolák bezárásával, a nagy sportbajnokságok felfüggesztésével, a nagy rendezvények megszüntetésével és az utazási ipar visszaesésével az autóipari elemzők csökkentik 2020-as értékesítési előrejelzéseiket. A Morgan Stanley most arra számít, hogy az Egyesült Államokban az új autók iránti kereslet 15,5 millióra csökken, szemben a tavalyi 17,1 millió járművel.
A Fiatnál a múlt héten találtak koronavírusos esetet, aki most kórházi kezelést kap, a vele korábban érintkezők pedig karanténban vannak. A Fiat átmenetileg bezárta néhány részlegét Olaszországban, amelyek évente 600 ezer járművet állítanak elő. A Volkswagen legtöbb európai részlegét két hétre bezárta.
Kínában, ahol a járvány kezdődött, a kormány azt jelezte, hogy megkezdődött az esetek számának csökkenése. Az autógyártók január vége felé zárták be üzemeiket, de néhányan már újra nyitottak.
Számos autóbemutató show-t is lemondtak vagy elhalasztottak, amelyen új fejlesztéseket mutattak volna be.
A szakértők szerint egyelőre nem megmondható, hogy milyen hatása lesz a helyzetnek az autóiparra. Az előrejelzések szerint minden héten, amikor a fogyasztók abbahagyják az új járművek vásárlását, az USA gazdasága körülbelül 94 400 munkahelyet és 7,3 milliárd dollár jövedelmet veszít.
Forrás: NBC News