A kutatások szerint az autósok nem elég tájékozottak az elektromos járművekkel kapcsolatban
Az Encore Digital Media és a Savanta piackutató cég legújabb kutatása szerint az autósok többnyire nem ismerik az elektromos autók előnyeit. Az elektromos autó vásárlásától leginkább az tartja őket vissza, hogy tartanak a töltési problémáktól: hogy túl sokszor, sokáig kell tölteni ezeket az autókat, illetve kevés a kiépített töltési lehetőség. Emellett fontos szempont az is, hogy túl drágák ezek a járművek. Ezen tényezőknek köszönhető, hogy az eladott új autóknak kevesebb, mint az 1%-a elektromos meghajtású.
Úgy találták, hogy téves elképzelések is övezik az elektromos autókat: a válaszadók több mint a fele nem tudta, hogy ezeket a járműveket hagyományos, három-pólusú háztartási konnektornál is fel lehet tölteni (bár lassabb), az egy ötödük nem tudta, hogy mentesek bizonyos útdíjak alól és a harmaduk, hogy tölteni tudják magukat lassítás közben is.
Az eredmények szerint a fiatalabbak nyitottabbak az elektromos autókra, mint az 55 év felettiek, akiknek csak kb. a negyede fontolná meg egy elektromos autó vásárlását.
A nagyobb eladási számokhoz az autógyártóknak felvilágosító kampányt kellene folytatniuk az elektromos autókkal kapcsolatban. Fontos az előnyök ismertetése és a tévhitek eloszlatása.
Forrás: Motor1
https://uk.motor1.com/news/315138/educate-drivers-sell-more-evs/