A legjobb új autó technológiák a CES 2020-on
A CES kiállítás újra a legújabb és legnagyszerűbb technológiai fejlesztéseket mutatja be, köztük azokat is, amelyek az autóipart érintik. Közülük néhány:
A Bosch Virtuális Napellenzője egy áttetsző LCD képernyőt használ és egy autón belül elhelyezett RGB kamerát, amely érzékeli, ha a vezető arcába süt a nap. A rendszer csak a szükséges részét sötétíti el a napellenzőnek, hogy ne vakítsa el a vezetőt a fény, miközben a napellenző kb. 90%-a továbbra is áttetsző marad a jobb kilátás érdekében.
Mind a Lamborghini, mind a Rivian bejelentette az Amazon Alexa integrációját járműveikbe a CES 2020-on, ez egy lépéssel meghaladja a szokásos partnerségi viszonyt. Mindkét gyártó újszerűen, a jármű funkcióinak vezérlésére alkalmazza az Alexa technológiát.
Akár a Rivian R1T elektromos tehergépkocsiban, akár a Lamborghini Huracan sportkocsiban az Alexa kontrollálni tudja a belső hőmérsékletet, a zene lejátszását. Természetesen ez kiegészíti az összes szokásos Alexa funkciót, például a hívásokat és a kapcsolódást a különféle csatlakoztatott okos otthoni eszközökhöz.
Valószínű, hogy az ilyen típusú Alexa integráció gyorsan elterjed az autóiparban, főleg mivel több vállalat dolgozik azon, hogy jobb hangfelismerő technológiát vezessen be új autóiba.
A BMW ZeroG Leounger elnevezésű ülése 40 vagy 60 fokban is hátradönthető, miközben a biztonsági öv az utassal együtt mozog. Így nem csak kényelmes, hanem biztonságos is. Van egy selyemgubó stílusú légzsák is, baleset esetére. Ha az ülést hátrahajtják, egy képernyő információkat mutat az útirányról, ami az ülés pozíciójával kombinálva megelőzheti az utazástól való rosszullétet. A BMW bejelentése szerint az ülés gyártásra kerül a következő néhány évben.
A Continental Sennheiser hangszóró nélküli audio rendszere egy olyan új hangrendszer, amely hangot bocsáthat ki az autó különböző felületein keresztül.
A Continental Ac2uated Sound rendszerének felhasználásával a hangok rezgő belső alkatrészeken keresztül kerülnek kibocsátásra, mint például a műszerfal, A-oszlopok, és ajtópanelek. A hatás óriási térhatású élmény, és a Continental azt mondja, hogy a fedélzeten található hagyományos hangszórók nélkül ez segít csökkenteni a jármű teljes súlyát.
Nem egyértelmű, hogy ez a technológia valóban gyártásra kerül-e, és ha igen, mikor.
A Byton M-Byte elektromos SUV a tavalyi Frankfurti Autószalonon debütált hivatalosan gyártási formájában, és néhány hónappal ezelőtt egy gyors prototípus volt látható belőle. A CES 2020-on a Byton M-Byte új partnerséget mutatott be, amely számos szórakoztatási lehetőséget kínál az autó hatalmas, 48 hüvelykes képernyőjén.
A ViacomCBS, az Accuweather, az Aiqudo és más cégek eljuttatják tartalmukat és szolgáltatásaikat a Byton M-Byte-hez, amikor az végül értékesítésre kerül 2021-ben. Nézhetők majd különböző TV show-k a ViacomCBS hálózatból, ami tökéletes módszernek tűnik az M-Byte feltöltése alatti idő elütésére.
Remélhetőleg a Byton megteszi a szükséges óvintézkedéseket annak biztosítása érdekében, hogy az emberek ne próbálják meg nézni kedvenc TV-műsorukat, miközben az utakon haladnak.
Forrás: Cnet
https://www.cnet.com/roadshow/news/best-new-car-tech-ces-2020/