A Maruti Suzuki a hibridekre fogad az EV-kkel szemben a tiszta energiára váltásban
A Maruti Suzuki India Ltd. autógyártó úgy véli, hogy az elektromos járművek nem jelentenek megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére a világ harmadik legnagyobb üvegházhatású gázkibocsátó országában – legalábbis nem a közeljövőben.
India legnagyobb autógyártója úgy véli, hogy a hibrid technológiával, földgázzal és bioüzemanyagokkal hajtott járművek jobb utat jelentenek a tisztább jövő felé, mint az elektromos autók, tekintettel arra, hogy az ország elektromos áramának mintegy 75%-át piszkos szénből állítja elő – mondta RC Bhargava elnök egy interjúban.
„Ha az elektromos autókról beszélünk anélkül, hogy megvizsgálnánk az országban termelt villamos energia „zöldségét”, az nem megfelelő megközelítés ehhez a problémához” – mondta Bhargava a múlt héten Delhiben adott interjúban.
„Amíg tisztább nem lesz a hálózati energia, minden rendelkezésre álló technológiát, például sűrített földgázt, etanolt, hibridet és biogázt kell használni, amelyek segítenek csökkenteni a szénlábnyomot, és nem helyezik előtérbe egyik technológiát sem.”
Ezek a nézetek Bhargavát némileg ellentétbe hozták a világ több legnagyobb autógyártójával, köztük a második helyen álló Volkswagen AG-val, amely az előrejelzések szerint 2024-től a Tesla Inc.-t leváltva az elektromos autók vezető gyártójává fog válni. A Toyota Motor Corp., amely a legtöbb autót adja el világszerte, rengeteg pénzt fektet sorozata elektromosításába, de hisz a hibrid technológiában, mint egy logikus átmeneti lépésben, amíg az iparág stabil akkumulátor-ellátási láncokat épít ki.
India átállása az elektromos járművekre szintén sokkal lassabb, mint más nagy piacoké, például Kínáé és az Egyesült Államoké, annak ellenére, hogy Narendra Modi miniszterelnök elkötelezte magát amellett, hogy a dél-ázsiai országot 2070-re nulla szén-dioxid-kibocsátásúvá teszi. Becslések szerint 2030-ra az elektromos személygépkocsik a teljes elektromos jármű eladásnak csak körülbelül 5%-át teszik majd ki. A két- és háromkerekű fronton elért további előrelépések az akkumulátorral működő gépkocsik összteljesítményének körülbelül egyharmadáért felelnek majd.
Indiában, a világ második legnépesebb országában, mintegy 1,4 milliárd lakossal nehéz az elektromos járművek tiszta energiával való feltöltése és a széntől való függőség csökkentése. A nemzet több millió tonna szenet volt kénytelen importálni, miután a villamosenergia-igény megugrott a perzselő nyári hőmérséklet és a világjárvány utáni növekvő ipari tevékenység közepette.
A Maruti azt tervezi, hogy 12 hónapon belül piacra dobja első hibrid autóját anyavállalata, a Suzuki Motor Corp. és a Toyota partnerségével, mondta Bhargava. A hibrid autók is jobb alternatívát jelentenek, mint az elektromos járművek, mivel Indiában nincs megfelelő töltési infrastruktúra – mondta.
A Maruti emellett „agresszíven” vált a sűrített földgázzal üzemelő autókra, mert tisztábbak, mint a benzines vagy dízelmotoros modellek, és olcsóbbak, mint az elektromos autók, így életképes választássá teszik azokat az alacsony jövedelmű fogyasztók számára, akik kétkerekűről szeretnének váltani, Bhargava elmondása szerint. Bár a sűrített földgáz fosszilis tüzelőanyag, a kibocsátás szempontjából az egyik legtisztább égéstermék.
A chipek elérhetőségének javulásával a Maruti 600 000 sűrített földgázüzemű autó eladására számít a 2023 márciusával záruló évben, szemben az előző pénzügyi év 230 000 darabjával. A Maruti jelenleg kilenc sűrített földgáz-modellel rendelkezik, és további ilyen változatok bevezetését tervezi.
Egy másik alternatíva a bioüzemanyagok használata a személygépkocsik meghajtására, azonban hiányzik a befektetés a kereskedelmileg életképessé tételhez – mondta Bhargava.
Problémák vannak a bioüzemanyagokkal is, mivel autókban való hosszan tartó használatuk rendkívül káros lehet a bolygó korlátozott termőföldjére.
India jelenleg 10%-os etanollal keveri a benzint, amely nagyrészt cukornádból származik, míg Amerika kukorica- és szójababtermésének nagyjából kétötöde motorokban ég el. Indonézia idén várhatóan 10 milliárd liter biodízel-fogyasztása a pálmaolajtermés csaknem egynegyedét fogja elhasználni.
Indiának azonban nagy előnye van a biogáz előállítása terén, tekintve, hogy itt van a világ legnagyobb szarvasmarha-populációja, és a biogáz fő nyersanyaga a szarvasmarha trágya – mondta Bhargava.
Maruti együttműködik a kormánnyal és az olajcégekkel a biogáz-termelés fellendítésén – mondta, hozzátéve, hogy a kormánynak ösztönöznie kell a termelést, és szállítófejlesztési projekteket kell létrehoznia a falvakból származó trágya begyűjtésének, szállításának és tárolásának javítása érdekében.
A tisztább alternatívák kifejlesztése azt jelenti, hogy a Marutinak és beszállítóinak meg kell erősíteniük mérnöki képességeiket, mondta Bhargava. A Maruti azt tervezi, hogy több mérnököt vesz fel, de nem hajlandó megadni a munkaerő-bővítés százalékos arányát.
„Az elektromos autók nem fogják kitenni az autóeladások nagy részét, függetlenül attól, hogy más gyártók mit mondanak vagy terveznek” – mondta Bhargava. „A zöld közlekedés elérése Indiában időbe fog telni villamosenergia-termelésünk természete miatt.”
Forrás: Indian Express