A Maserati elkötelezi magát amellett, hogy 2025-ig teljesen elektromosra vált, mondta a vezérigazgató

Mivel a kormányok szerte a világon a benzinüzemű járművek betiltásával igyekeznek a polgárokat a zöldebb közlekedési módok felé mozdítani, az autógyártóknak nincs más lehetőségük, mint az elektromos meghajtásra váltás.

Az egyik legújabb cég ezen a téren az olasz sportautó gyártó Maserati a The Driven cikke szerint. Bár hivatalos bejelentés nem volt, a társaság operatív igazgatója, Davide Grasso a Milano Finaza napilap által szervezett online esemény során bejelentette a váltást.

A nem hivatalos bejelentés szerint a Maserati első teljesen elektromos járműve a közeljövőben várható SUV-jának, a Grecale-nek az elektromos változata lesz.

A Grecale-t 2021-ben még a hibrid változattal párhuzamosan belső égésű motorral kínálják. 2022-ben azonban már a SUV teljesen elektromos változatát láthatjuk majd, ha a jelentések pontosak. A Grecale-t követően arra lehet számítani, hogy a Gran Turismo és a Gran Cabrio modellek elektromos változata is megjelenik majd.

“Az új Gran Turismo és Gran Cabrio modelleket is elektromosra váltjuk majd, a következő öt évben minden modellünk elektromos lesz” – mondta Grasso.

Az idei év elején az Autocar megosztotta a következő generációs Maserati Quattroporte képeit, amely plug-in hibridként indul majd 2023-ban.

A Maserati tulajdonosa a Fiat Chrysler Automobile csoport, amely a Fiat és a Chrysler mellett olyan márkákat birtokol, mint a Jeep, a Dodge, az Alfa Romeo és a Lancia.

Az FCA csoport eddig kissé tétovázott az elektromos autókra való áttérés kapcsán. Előbb-utóbb muszáj lesz megtennie, de a Maserati ígérete, mely szerint 2025-ig áttér az elektromos meghajtásra, azt jelzi, hogy a testvér márkáknak is hamarosan követniük kell.

A Maserati elektromos ambíciói jól láthatók az MC20 sportkocsiban. A márka megújulásának főszereplője, az MC20 egy V6-os McLaren motorral rendelkezik, amely képes három másodperc alatt 62 km/h sebességre gyorsulni. Lesz egy elektromos változat is, erről még nem sok részletet tudni, de állítólag gyorsabb, mint a belső égésű testvére.

Az elektromos járművek már bebizonyították, hogy minden szempontból jobbak, amikor alapjaitól kezdve elektromos járművekként tervezik őket, könnyebben kezelhetők, nagyobb hatótávolsággal rendelkeznek, és jobban kihasználják a teret. Ezért nehezen érthető, hogy ha a Maserati teljesen elektromossá akar válni, akkor miért bajlódik egyáltalán a belső égésű motorral rendelkező verziókkal.

Forrás: The Next Web

https://thenextweb.com/shift/2020/11/30/maserati-commits-to-going-all-electric-by-2025-coo-says/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936