A Mercedes az Egyesült Államokban engedélyezteti 3. szintű önvezető rendszerét
A Mercedes-Benz még idén elkezdi 3. szintű önvezető rendszerét kínálni Németországban, miután tavaly decemberben megkapta a helyi hatóságok jóváhagyását. Az autógyártó azonban a hazai piacán túl is hasonló jóváhagyást szeretne elérni a folyó éven belül.
Ola Kaellenius vezérigazgató csütörtöki sajtótájékoztatója során tett megjegyzéseire hivatkozva a Reuters arról számolt be, hogy a Mercedes mind az Egyesült Államokban, mind Kínában együttműködik tisztviselőkkel a Drive Pilot néven ismert 3-as szintű rendszerének tanúsításán, és az autógyártó szeretné, ha a rendszer elérhető lenne Európán kívül egy éven belül.
Az önvezető képesség SAE skáláján a 3. szint azokat a rendszereket jelöli, amelyek lehetővé teszik a vezetők számára, hogy bizonyos helyzetekben levehessék a kezüket a kormányról és a szemüket az útról, de messze elmaradnak a valódi autonóm vezetéstől, mivel a vezetőnek továbbra is bármikor készen kell állnia az irányítás visszavételre. Az összes jelenleg elérhető önvezető rendszer 2-es szintű, mivel folyamatos felügyeletet igényel a vezetőtől.
A Mercedes Németországban elérhető 3-as szintű rendszere sűrű forgalomban fog működni az előre feltérképezett autópálya-szakaszokon, akár 60 km/h-ás sebességgel, miközben a rendszer kezeli a kormányzást, a gyorsítást és a fékezést. Kezdetben az S-osztályban és az EQS modellekben lesz elérhető, a Mercedes korábban bejelentése szerint az év első felében.
A Volvo egy hasonló, Ride Pilot néven ismert rendszert fejleszt, amelyet az autógyár először Kaliforniában szeretne elindítani, mielőtt más piacokra is kiterjesztené. A Volvo nem közölte, hogy a Ride Pilot milyen körülmények között fog működni, de azt mondta, hogy az első tesztek a kaliforniai autópályákon 2022 közepén kezdődnek.
A Honda 2021 óta kínál 3-as szintű rendszert Japán autópályáihoz, bár a rendszer működési feltételei rendkívül korlátozottak, különösen a sebességtartomány szempontjából.
Forrás: Motor Authority