A Mercedes-Benz G-Class EV szilikon akkumulátor technológiát használ az energiasűrűség növelésére
A Mercedes elektromos G-osztálya az amerikai Sila cég új akkumulátor-kémiáját fogja használni – erősítette meg keddi sajtóközleményében az autógyártó.
A 2011-ben alapított Sila nagy szilíciumtartalmú anódanyagot fejlesztett ki, amely a vállalat állítása szerint 20-40%-kal növelheti az energiasűrűséget a jelenlegi lítium-ion akkumulátor kémiához képest, cellaszinten pedig több mint 800 wh/l-re.
A megnövekedett energiasűrűség azt jelenti, hogy több energia tárolható egy adott helyen, ami nagyobb hatótávolságot tesz lehetővé anélkül, hogy az akkumulátorcsomag mérete nőne.
A Mercedes, amely 2019-ben fektetett be a Silába, azt tervezi, hogy az évtized közepén kezdi el használni a vállalat celláit a G-Class EV kiterjesztett hatótávolságú változatához. A cellákat egy Washington állambeli gyárban fogják gyártani, 100%-ban megújuló energia felhasználásával, állítják a cégek.
A Mercedes a gyár első nyilvánosan bejelentett autóipari vásárlója, és azt tervezi, hogy a G-Classban való debütálásuk után más modellekre is kiterjeszti az új cellák használatát.
A 2024-re tervezett elektromos G-Classt a tavalyi EQG Concept mutatta be. Ennek a koncepciónak a jelenlegi G-Classhoz hasonló létrakerete volt, amely az akkumulátormodulokat tartalmazza. Négy villanymotor – egy minden kerékhez – biztosította az erőt, míg a váltható, 2 sebességes sebességváltó kezelte a terepen való sebességcsökkentést.
A koncepció bemutatásakor a Mercedes azt mondta, hogy a fejlesztés végén az ausztriai grazi 1445 méter magas Schöckl-hegyen tesztelni kívánja a gyártási célú változatokat, hogy bizonyítsák az elektromos járművek terepjáró képességeit. A hegy 5,6 km-es tereppályával rendelkezik, 60 fokos lejtéssel.
Eközben várhatóan hamarosan megérkezik a jelenlegi G-Class frissített változata. Láthattuk már a standard verzió prototípusait, az AMG G63 teljesítményű verziót és a nagy teljesítményű 4×4 Squared változatot is tesztelés közben. Az átdolgozott G-Class várhatóan még ebben az évben debütál 2023-as modellként.
Forrás: Motor Authority