A Mercedes EQS, és S-Class nagy előrelépést tesz az önvezetés terén ebben a hónapban

Az önvezető autókhoz ma legközelebb álló dolgok egyike hamarosan megvásárolható lesz Németországban, mivel a Mercedes-Benz ettől a hónaptól kezdve árusítja a Drive Pilotot – egy igazi SAE Level 3 autonóm rendszert az új S-Class és EQS modelleken.

Ezzel a Mercedes az első autógyártó, amely nemzetközi tanúsítvánnyal rendelkezik egy önvezető rendszerre, bár a Honda tavaly kiadta Legend szedánját 3. szintű technológiával, de csak a hazai japán vásárlók számára. Ezenkívül a Mercedes bejelentette, hogy 2022 végéig Kaliforniába és Nevadába kívánja vinni a technológiát, amivel az első autógyártó lesz, amely az Egyesült Államokban ilyen fejlett rendszert kínál.

A hír fontosságának teljes megértése érdekében érdemes felfrissíteni a „SAE 3. szint” jelentését. Az önvezető képességet egy nullától ötig terjedő skálán értékelik; A nulla olyan modern funkcionalitás, amely teljes odafigyelést igényel (gondoljunk csak a sávelhagyásra és a vészfékezési asszisztensre), az ötös pedig a teljesen autonóm vezetést, amely nem igényel vezetői figyelmet (ez jelenleg nem létezik).

A 2. és 3. szint közötti szakadék azonban hatalmas; A 2-es szint az automatikus sávtartás és az adaptív sebességtartó automatika egyszerre, ami továbbra is folyamatos vezetői figyelmet igényel. A 3-as szint enyhe önvezetésnek minősül, ahol az autó például beavatkozás nélkül át tud haladni egy forgalmi dugón, miközben szükség esetén a járművezetőtől is segítséget kér.

Jelenleg Amerikában nem árusítanak 3-as szintű autót, bár manapság is kaphatók robusztus 2-es szintű rendszerek – gondoljunk csak a Tesla Autopilotra vagy a GM Super Cruise-jára. A Mercedes lenne az első gyártó, amely törvényes 3-as szintű autót kínálna az államban, ha a technológia még idén elérhetővé válik Nyugaton, bár arra egyelőre ne számítsunk, hogy a pedálok és a kormánykerék történelemmé válnak.

A 3. szint még csak korlátozott funkcionalitásra van besorolva, általában jó időben vagy alacsony sebességgel, kiszámítható körülmények között. Az EQS és az S-Class esetében ez 60 km/h alatti sebességet jelent „megfelelő autópályákon”.

A Mercedes által elért nemzetközi minősítést valójában az Egyesült Nemzetek Szervezete határozza meg; konkrétan a Járműszabályok Harmonizációs Világfórumának 2019-ben elfogadott 157. számú előírása. Németország maga biztosította a jogi keretet a 3. szintű autonómiához már 2017-ben, és a Mercedes az első gyártó, amely ténylegesen olyan autót épített, amely kihasználja az új törvények előnyeit.

A vállalat ezt úgy tette meg, hogy az S-Classt és az EQS-t redundáns vizuális és szenzoros eszközökkel szerelte fel, beleértve a LIDAR-t, radar-, ultrahang- és vizuális érzékelőket. Ezek valós idejű 3D-s összetett térképet készíthetnek a környező területről, amely „lehetővé teszi a stabil és pontos helymeghatározást a környezet olyan tényezőktől független ábrázolása révén, mint az árnyékok vagy a piszkos érzékelők”.

Míg a Benz technológiája még nem elérhető az államok területén – a Mercedes elmagyarázza, hogy továbbra is együttműködik az amerikai szabályozókkal annak érdekében, hogy a rendszerek itt is legálisak legyenek –, a német vásárlók május 17.-től már vehetnek egy S-Classt vagy EQS-t, amely az autópálya zsúfolt szakaszain képes önállóan közlekedni.

Forrás: The Drive

https://www.thedrive.com/news/mercedes-eqs-s-class-make-big-advance-to-self-driving-this-month

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936