A Mercedes jogi felelősséget vállal autonóm technológiájának baleseteiért
A Mercedes szerint Drive Pilot technológiája képes jelentősen csökkenteni a balesetek számát.
Az autonóm mobilitás világában tett óriási lépésként a Mercedes kijelentette, hogy jogi felelősséget vállal azokért az ütközésekért illetve balesetekért, amelyek járműveivel azalatt történnek, amikor a Drive Pilot rendszer be van kapcsolva. A merész kijelentéssel, amely a cég saját fejlesztésű autonóm vezetési technológiájába vetett bizalmát tükrözi, a Mercedes előnyt próbál szerezni az önvezető rendszerek versenyében.
A Mercedes Drive Pilot-ja egy SAE 3. szintű fejlett vezetést támogató rendszer, amelyet a vállalat az idei év végéig tervez telepíteni járműveibe az Egyesült Államokban. A Drive Pilot használata alatt felmerülő bármilyen szerencsétlen incidensért való jogi felelősség vállalásával a német gyártó a fejlett technológia bemutatására törekszik, miközben próbálja meggyőzni a törvényhozókat a technológia jóváhagyásáról.
Jelenleg számos gyártó – a Teslával az élen – vizsgálja az autonóm vezetési technológiákat. Az egyik fő aggodalom az, hogy ha baleset történik, mialatt egy ilyen rendszer van működésben, akkor felelősségre vonható-e a járművezető. A Tesla járművekkel történt balesetek egyáltalán nem segítették az autonóm vezetési technológiákba vetett bizalom erősödését. A Tesla fenntartja azt a nézőpontot, ahogy a vezetőnek mindig fognia kell a kormányt vezetés közben és mindig tudatában kell lennie a környezetének.
Ezzel szemben a Mercedes komoly lépést tesz előre azzal, hogy elfogadja a jogi felelősségét, ami azzal jár, hogy a Drive Pilot rendszerének használata csak komoly korlátozásokkal lesz engedélyezett, például csak alacsony sebességnél, kiválasztott utakon, feltérképezett autópályákon és „ideális” időjárási körülmények között. Azt is közölték, hogy a rendszer képes lesz előre figyelmeztetni a sofőrt, hogy vegye át az irányítást, ha és amikor szükséges.
Forrás: HT Auto