A Mercedes önvezető autói a Luminar segítségével „látnak” majd
A Mercedes-Benz jelentős lépést tett előre az önvezető autók gyártására tett erőfeszítéseiben, a Luminarral együttműködve, hogy az utóbbi Iris lidar technológiáját beépítse a Mercedes-Benz járművekbe. A partnerség jelentős technológiai előnyhöz juttatja a vállalatot egyes riválisaival szemben, miközben segíti az önvezető piacon már elért sikerei továbbépítését.
Az önvezető járművek jelentik az autók fejlesztésének következő jelentős lépését, gyakorlatilag minden nagyobb gyártó azon dolgozik, hogy biztonságos és hatékony rendszereket hozzon a piacra. Az egyik legnagyobb és legnyilvánvalóbb kihívás egy olyan rendszer létrehozása, amely segít a járműnek felismerni az akadályokat és veszélyeket, és elkerülni azokat.
A Mercedes-Benz saját fejlesztés helyett a Luminarral, a lidar piac egyik vezetőjével lép partnerségre. A Luminar a Mercedes-Benz mellett már a Volvóval, a Daimler Truck AG-vel, az NVIDIA-val és az Intel Mobileye-jal is együttműködik.
De miért lényeges a lidar az önvezetési erőfeszítésekhez?
A Lidar rendszerek lézereket használnak a jármű és a környező tárgyak közötti távolság mérésére. Ez lehetővé teszi a jármű számára, hogy „lássa” a környező tárgyakat, és elvégezze a szükséges beállításokat és iránykorrekciókat.
Az egyik dolog, ami kiemeli a Luminart, az a távolság, amelyről a lidar rendszerei képesek észlelni és osztályozni az objektumokat, a vállalat állítása szerint a termékük 250 méteres (820 láb) effektív hatótávolságra képes. 250 méteres távolságból a Luminar rendszere képes azonosítani a tárgyakat, a forgalmi sávokat, és észlelni a sötét tárgyakat éjszaka, például egy fekete autót vagy egy gumiabroncsot az út közepén.
A Mercedes-Benz már 2022-től készen áll a 3. szintű autonóm járművek értékesítésére. Az autonóm járműveket szintek szerint rangsorolják: a 0. szint nem rendelkezik automatizálással, az 5. szint pedig nem igényel emberi vezetést, de még kormánykereket vagy módot sem biztosít az ember számára, hogy átvegye az irányítást. Ehelyett az emberek gyakorlatilag csak utasok, megmondják az autónak, hogy hova vigye őket. A Tesla Autopilot és a GM Super Cruise például 2-es szintnek számít, ami azt jelenti, hogy a Mercedes-Benz 2022-es 3-as szintű járműve jelentős előrelépést jelent.
A vállalat egyértelműen úgy látja, hogy a Luminarral kötött partnerség az automatizált járműfejlesztés további előmozdításának az útja. Markus Schäfer, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztésért és beszerzésért felelős technológiai vezérigazgató-helyettes elmondta:
„A Luminar tökéletes kiegészítője a vezető és élvonalbeli technológiai vállalatokkal kötött első osztályú együttműködéseink jelenlegi listájának. A Mercedes-Benz SAE 3. szint elérése már óriási mérföldkövet jelentett az automatizált vezetésben, és teljesen meg vagyok győződve arról, hogy a partnerkapcsolatok növelni fogják a jövőben elérhető célokra vonatkozó ambícióinkat. Az együttműködés a Mercedes-Benz stratégiájának elengedhetetlen része. Ezért nagyon örülök, hogy Austin Russell-lel és Luminar-ral közösen haladhatunk tovább előre.”
Forrás: Slash Gear
https://www.slashgear.com/mercedes-sees-luminar-eyes-in-its-self-driving-cars-25708705/