A nagy remények ellenére az önvezető autó még csak „a jövő útja”
A Ford és más cégek szerint az iparág túlbecsülte az autonóm járművek megérkezését. A fő probléma még mindig az, hogy nem látják előre, miként fognak cselekedni más vezetők és a gyalogosok.
Egy évvel ezelőtt Detroit és a Szilícium-völgy azt vizionálta, hogy 2019-re több ezer önjáró taxi lesz az utakon, bevezetve ezzel az önvezető autók korszakát. Ezeknek az autóknak a többsége még nem érkezett meg – és valószínűleg még évekig nem is fog. Számos autógyártó és technológiai vállalat arra a következtetésre jutott, hogy az autonóm járművek gyártása nehezebb, lassabb és költségesebb lesz, mint gondolták. „Túlbecsültük az autonóm járművek megérkezését” – mondta Ford vezérigazgatója, Jim Hackett a Detroit Gazdasági Klubban áprilisban. Az Argo vezérigazgatója, Bryan Salesky arról beszélt, hogy a tesztautók még nehezen kezelik a váratlan szituációkat az utakon, mint például egy kerékpáros vagy egy kukásautó megjelenése. Salesky elmondta, hogy az Argo és számos versenytárs körülbelül 80% -át fejlesztette ki a saját gépkocsik rutinszerű használatához szükséges technológiának – a radarnak, kameráknak és más érzékelőknek, amelyek azonosíthatják az utakat és autópályákat. De a fennmaradó 20%, beleértve olyan szoftverek fejlesztését is, amelyek megbízhatóan előre jelezhetik, hogy a többi vezető, a gyalogosok és a kerékpárosok mit fognak tenni, sokkal nehezebb lesz.
Egy évvel ezelőtt sok iparágvezető sokkal nagyobb reményeket táplált. Úgy gondolták, hogy a mérnökeik megoldották a leginkább bosszantó technikai problémákat, és azt ígérték, hogy az önjáró autók az idén több városban szállítják majd az embereket. Az iparág zavartalan bizalmát gyorsan elhomályosította, amikor egy Uber által tesztelt önvezető autó elütött és megölt egy nőt Arizonában. Általánosságban minden gyártó óvatosabban nyilatkozik a jövőt illetően, a Teslát kivéve. A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk szinte egyedül van az önvezető autók széles körű használatának előrejelzésében a következő évre vonatkozóan. Áprilisban Musk azt nyilatkozta, hogy 2020 végéig a Teslának több mint egymillió autonóm „robo taxija” lesz. Musk úgy gondolja, hogy az új önvezető rendszerével, amely egy számítógépes chipen alapul, a Tesla gépkocsikról már az úton gyűjtött adatok lehetővé teszik, hogy a vállalat jövőre teljesen autonóm járműveket kínáljon.
Forrás: The New York Times
https://www.nytimes.com/2019/07/17/business/self-driving-autonomous-cars.html