A német bíróság engedélyezi a Teslának az Autopilot, autonóm vezetés reklámozását

A Tesla továbbra is hivatkozhat vezetőtámogató rendszerének képességeire és az autonóm vezetésre németországi hirdetésében, miután a bíróság elutasította a gyakorlat ellen tett feljelentést. A német Wettbewerbszentrale, az iparág által támogatott, a versenyellenes gyakorlatok felderítésével megbízott testület úgynevezett elfogadhatatlansági panaszt nyújtott be a német Szövetségi Bírósághoz.

A bíróság szóvivője elmondta, hogy a panaszt július 28-án elutasították, ami gyakorlatilag lehetővé tette a Tesla számára, hogy továbbra is használja a „teljes potenciál az autonóm vezetésre” és az „ Autopilot inclusive” kifejezéseket német reklámanyagaiban.

A Teslamag iparági kiadvány a hét elején számolt be először az elutasításról.

A Wettbewerbszentrale panasza a müncheni felsőbb regionális bíróság 2021 októberi határozatára érkezett, amely megerősítette a Tesla fellebbezését egy alacsonyabb kerületi bíróság korábbi ítélete ellen, amely megtiltotta a kifejezések használatát.

A Teslát a hónap elején egy kaliforniai állam közlekedési hatósága is megvádolta, hogy hamisan hirdette Autopilot és Full Self-Driving funkcióit, amelyek autonóm járművezérlést biztosítanak.

A múlt héten két amerikai törvényhozó, akik az autóbiztonságot felügyelő albizottságot vezetik, eligazítást kért a szövetségi autóbiztonsági hatóságtól a Tesla elektromos járművek Autopilotot és fejlett vezetőtámogató rendszereket használó baleseteinek vizsgálatairól – olvasható a Reuters által közölt levélben.

Gary Peters amerikai szenátor és Jan Schakowsky képviselő, mindketten demokraták, az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hatóságnak (NHTSA) küldött levelükben aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy „a szövetségi vizsgálatok és a közelmúltban megjelent jelentések aggasztó biztonsági problémákat tártak fel” a Teslánál.

A törvényhozók azt kérdezték, „tekintve a traktor pótkocsiknak ütköző Tesla-járművek halálos áldozatainak egyre növekvő számát, mérlegelte-e az NHTSA hibavizsgálat indítását ebben a kérdésben?”

A levélben azt is megkérdezték, hogy „Az NHTSA megtalálja-e az egyensúlyt a nyomozás alapossága és a gépjármű-biztonságot érintő sürgős, felmerülő kockázatok kezelése között?” és az ügynökségnek elegendő erőforrása és jogi felhatalmazása van-e a fejlett vezetéstámogató rendszerek megfelelő kivizsgálásához.

Az NHTSA nem kommentálta azonnal. Júliusban az NHTSA adminisztrátora, Steve Cliff azt mondta a Reutersnek, hogy szeretné befejezni a Tesla fejlett vezetéstámogató rendszerének, az Autopilotnak a vizsgálatát, amilyen gyorsan csak lehet, de mindezt alaposan. Sok információ van, amit át kell vizsgálni.

Forrás: Gadgets 360

https://gadgets360.com/transportation/news/tesla-autopilot-autonomous-driving-assistance-advertising-allowed-german-court-3260099

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936