A németországi Rajna-Majna régióban megkezdik az autonóm járművek tesztüzemét
A Deutsche Bahn (DB) nemzeti vasúttársaság és a Rajna/Majna Regionális Közlekedési Szövetség (RMV) megkezdte a 4-es szintű automatizáltságú szállítójárművek tesztüzemét Németország Rajna-Majna régiójában.
A KIRA-ként ismert tömegközlekedési projekt Darmstadtban és Offenbach kerületben zajlik, ahol a cégek elmondása szerint első 4-es szintű autonóm járművük „normál közúti forgalomban” közlekedik. A 4-es szintű automatizálás lehetővé teszi, hogy ezek a transzferek autonóm módon működjenek egy meghatározott területen belül, és független döntéseket hozzanak minden vezetési manőverről. A tesztfázis alatt egy biztonsági vezető tartózkodik a fedélzeten.
A Szövetségi Közlekedési Hatóság (Kraftfahrtbundesamt) megadta a szükséges engedélyt ezekhez a 4. szintű tesztvezetésekhez.
Tesztelési fázis
A társaságok azt mondják, hogy hat autonóm transzfer kezdi meg fokozatosan működését Darmstadt egyes részein és az Offenbach kerületben. Ezek a transzferek a HEAG mobilo és a Kreisverkehrsgesellschaft Offenbach (kvgOF) regionális közlekedési társaságokat szolgálják ki. Kezdetben utasok nem utazhatnak a KIRA járataiban, de az érdeklődő lakosok a közeljövőben jelentkezhetnek próbautasnak, és igény szerint lefoglalhatják a transzfereket egy erre a célra szolgáló alkalmazáson keresztül.
A projektvezetők szerint a KIRA, amely az „autonóm igény-alapú közlekedési szolgáltatások AI-alapú rendszeres működése” rövidítése, az első olyan projekt Németországban, amely 4-es szintű AV-kat tesztel tömegközlekedésre. Az összes vezetési manővert a műszaki felügyeletet végző személyzet fogja felügyelni, és a kezdeti tesztvezetések a Mobileye önvezető rendszerének értékelésére, a térképadatok pontosság és a működési megbízhatóság ellenőrzésére összpontosítanak.
Az AV-kat a DB Regio Bus Mitte fogja üzemeltetni, a foglaláshoz és az útvonaltervezéshez szükséges szoftvert a DB leányvállalata, az ioki biztosítja, amely integrálja a különböző partnerek technológiáját.
A tesztelési és megvalósítási szakasz a tervek szerint 2024 végéig folytatódik, tervezett meghosszabbítással. A KIRA kutatási projekt pénzügyi támogatást kapott a Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztériumtól (BMDV) és Hessen tartománytól, összesen mintegy 2,2 millió eurót (2,1 millió USD).