A NIO bemutatta új autonóm elektromos autóját, az ET7-et

A NIO, egy kínai elektromos jármű gyártó cég megjelentette új elektromos autóját, a NIO ET7-et, amely nagy akkumulátorral rendelkezik és akár a teljes autonómiára is alkalmas.

A NIO gyorsan növekedett az elmúlt években, gyakran „Kína Teslájának” is nevezik, mivel jelentős mennyiségű elektromos SUV-ot sikerül eladnia a kínai piacon. Legutóbb annak kapcsán kerültek a hírek közé, hogy sikeresen meg tudják oldani az akkumulátor cserét, ami sok más elektromos autót gyártó cégnek nem sikerül. A cég már a Kínán kívüli terjeszkedést is tervezi.

A NIO ET7 elektromos szedán 480 kW-os duál-motoros hajtáslánccal rendelkezik, ami egy akár 150 kWh-ra képes akkumulátorcsomaggal működik.

Az ET7 egy 180 kW-os állandó mágneses motorral van felszerelve az autó elejében és egy 300 kW-os indukciós motorral hátul. 3,9 s alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra és ezen a sebességen a féktávolsága 33,5 m. A 70 kWh-s akkumulátorral 500 km-t, a 100 kWh-ssal 700 km-t tud megtenni az autó. Az új 150 kWh-s akkumulátorral pedig a hatótávolsága 1000 km-re nő.

Ezt az ezer km-es távolságot viszont inkább csak tesztkörülmények közt tudja hozni az autó, a valódi vezetés során nem valószínű. Viszont a 150 kWh-s energia kapacitással és az energiahatékony kialakítással az ET7 hozza az 500 mérföldes hatótávolságot egy töltéssel.

A meghajtás mellett az ET7-nek az autonóm vezetést lehetővé tevő hardvere is lenyűgöző. A NIO bejelentése szerint az elektromos szedán 33 szenzorral és 4 Nvidia Orin chippel van felszerelve. A cég teljes autonóm vezetési képességgel is ellátta az autót, amely magában foglalja az észlelési algoritmusokat, a lokalizációt, a kontroll stratégiát és a platform szoftvert.

A NIO Aqulia Super Sensing rendszer 33 nagy teljesítményű érzékelő egységet tartalmaz, köztük 11 8MP nagy felbontású kamerát, 1 ultrahosszú-hatótávolságú nagyfelbontású LiDAR-t, 5 mm-es hullámradarokat, 12 ultraszónikus szenzort, és 2 nagy-pontosságú helymeghatározó egységet, a V2X-et és az ADMS-t. Az Aquila 8 GB adatot képes generálni másodpercenként.

A cég anélkül volt képes integrálni ezt a rengeteg szenzort, hogy ez túlságosan befolyásolta volna az autó megjelenését. A Tesla módszeréhez hasonlóan kezelik az autonóm funkciók kérdését: sztenderd változatban az autonóm vezetési technológia biztonsági funkcióit alapfelszereltségként nyújtják, az autonóm vezetési funkciókért viszont külön kell fizetni.

A szállításokat várhatóan 2022 első negyedévében kezdik meg.

Forrás: Electrek

https://electrek.co/2021/01/09/nio-et7-autonomous-electric-car-massive-battery-pack/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936