A PAL-V Liberty repülő autót engedélyezték Európában a közutakon
Az önmagát a világ első repülő autójának tekintő PAL-V Liberty engedélyt kapott a közúti közlekedésre, így már legálisan használható az európai utakon.
A Liberty átment a szigorú európai közúti engedélyezési teszteken, és most, rendszámmal ellátva hivatalosan is közlekedhet az utakon. A tesztek egy szigorú és széleskörű vezetési tesztprogramot foglalnak magukban, amelyeket 2020 februárja óta végeztek a tesztpályákon.
A kanyarokban való nagy sebességgel történő vezetés, a fék- és emissziós tesztek, valamint a zajszennyezés-tesztek után a PAL-V Liberty már készen áll a közutakon való közlekedésre. Ez az áttörés azt jelenti, hogy a repülő autó egy újabb lépéssel közelebb került a repülési engedély megszerzéséhez.
2015 óta a PAL-V Liberty design-ja tesztelés alatt áll az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) részéről, melynek befejezése 2022-re várható. A Liberty hasznosítani tudja a korábbi PAL-V One tesztprogramja során szerzett tesztelési tapasztalatokat.
A végső 150 órás tesztrepülés előtt 1200 tesztjelentésre van szükség. Ezt követően a vállalat meg tudja kezdeni az ügyfeleknek történő szállításokat. A következő hónapokban a Liberty egyelőre állóképességi teszteken fog részt venni Európa-szerte a közutakon.
„Évek óta együttműködünk a közúti hatóságokkal e mérföldkő elérése érdekében. A csapat nagyon izgatott”- mondta Mike Stekelenburg, a PAL-V vezérigazgatója. „Nagy kihívást jelentett, hogy egy repülőgép teljesítse az összes közúti engedélyezési tesztet. Számomra a repülő autó elkészítésének trükkje, hogy a design megfeleljen a légi és a közúti előírásoknak egyaránt.”
Hans Joore, a PAL-V Liberty tesztpilótája így jellemezte az első élményt a közutakon: ”Nagyszerű volt hallani, ahogy a jármű életre kel és vezetni is remek volt. Nagyon sima és érzékeny a kormányzásra, és a mindössze 660 kg-os súlyával nagyon jól gyorsul. Az általános élmény olyan, mint egy sportautónál. Szenzációs érzés.”
A PAL-V elmondta, hogy egyre több a foglalásuk az alap Liberty Sport Edition közel 400 ezer dolláros kezdőára ellenére. A foglalók nagyjából 80 %-a új a repülés terén, ezért néhányan már belekezdtek a giroplán repülési jogosítványra való képzésbe a PAL-V FlyDrive Akadémián.
Forrás: CarScoops