A Plus.ai együttműködik az amerikai Közlekedési Kutató Központtal önvezető teherautóinak tesztelésében

A Szilícium-völgybeli önvezető teherautó technológiai startup, a Plus.ai kedden bejelentette, hogy megállapodást kötött a Közlekedési Kutatóközponttal (TRC) a Plus.ai önvezetési rendszer több járművet magukban foglaló valós forgatókönyvek alapján való tesztelésére. A TRC Észak-Amerika legnagyobb független járműtesztelő központja teszteli és finomítja az autóipari és a technológiai vállalatok új termékeit.

“Úgy gondoljuk, hogy egy független szervezetnek valósághű, összetett forgatókönyvek alapján kell igazolnia, hogy az önvezető rendszerek készen állnak a közúti közlekedésre, hasonlóan ahhoz, ahogy az embereknek a jogosítvány megszerzéséhez vezetői vizsgán kell átesniük” – mondta Shawn Kerrigan, a COO és a Plus.ai társalapítója egy sajtóközleményben.

A szimulátoros tesztek mellett a legtöbb önvezető teherautókat fejlesztő cég az utakon is teszteli járműveit biztonsági vezetővel a fedélzeten.

Forrás: Benzinga

A Plus.ai által a TRC-nél elvégzendő tesztek az Egyesült Államokban és Európában létező személygépkocsi-ütközési tesztelési szabványokon alapulnak, és a hangsúly az ütközés-elkerülési szolgáltatások tesztelésén van- mondta Kerrigan a FreightWaves-nek. “Ennek oka az, hogy jelenleg nincs sztenderd az olyan önvezető nehéz gépjárművek tesztelésére vonatkozóan, mint amilyeneket a Plus.ai fejleszt.”

Sok teszt “biztonsági szempontból kritikus” – mondta, és zárt pályán kell őket elvégezni.

Biztonsági referenciaértékek az autonóm teherautók számára

A tesztek között a Plus.ai önvezető rendszerének át kell esni egy olyan vizsgálaton, mely azt jelzi előre, hogy a járművek hogyan reagálnak egymásra. Ez egy olyan mutató, amely lehetővé teszi a tehergépjármű biztonságos irányítási módjának megtervezését. Ez egy “szigorú” viszonyítási pont az észlelési, előrejelzési és tervezési rendszerekhez – mondta a cég, és olyan szempontokkal foglalkozik, amelyek az egy járműves megközelítés során nem tesztelnének.

A tesztelési forgatókönyvek magukban foglalják az autópályán való vezetést szabadon folyó és araszolós forgalomban, az építési zónákat, valamint a fogyatékossággal élők járműveivel és kerékpárokkal való találkozást. Figyelembe veszik a változó időjárási körülményeket, valamint a láthatóság és a megvilágítás variációit.

A biztonság kiemelt fontosságú kérdés az autonóm járműgyártók számára, amelyek arra törekednek, hogy biztosítsák a szabályozókat és a nyilvánosságot arról, hogy az önvezető személygépkocsik és teherautók biztonságosan tudnak közlekedni a közutakon. A múlt hónapban a Kodiak Robotics önvezető tehergépjármű-társasággal közösen közzétett egy önkéntes biztonsági önértékelési jelentést, amely elmagyarázza, hogy a társaság hogyan működteti járműveit.

A Plus.ai tesztelése egy átfogóbb és folyamatos tesztelési program első fázisa, amelynek célja annak biztosítása, hogy a startup  önvezető rendszere igazoltan biztonságos legyen a forgalomba hozatalra – mondta a cég.

Autonóm fejlesztések

A TRC bejelentése is azt jelzi, hogy úgy tűnik, hogy az önvezető járműgyártók a koronavírus-járvány és az ehhez kapcsolódó mérsékelt befektetői lelkesedés miatti tavaszi viszonylag csendes időszak után újra aktívabbá válnak. A múlt heti jelentések szerint a Plus.ai  tárgyalásokat folytat egy 60 millió dolláros új beruházás megszerzésére. (A társaság elutasította a spekuláció kommentálását.)

A hónap elején az önvezető teherautó társaság, a TuSimple bejelentette partnerségét a Navistar vezető tehergépjármű-gyártóval, így az Egyesült Államokban és Kínában működő startup vált az autógyártó előnyben részesített önvezető alkatrész szállítójává. A Navistar nem nyilvánosságra hozott mértékű részesedést is vállalt a társaságban.

Hétfőn az Aurora Innovation önvezető startup bejelentette, hogy az elkövetkező hetekben Texasban elkezdi a Chrysler Pacifica minibuszok és a Peterbilt Motors autonóm Class 8 teherautóinak tesztelését Texasban.

Forrás: Benzinga

https://www.benzinga.com/markets/20/07/16711823/plus-ai-partners-with-transportation-research-center-to-test-self-driving-trucks

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936