A Polestar egy 2,2 kWh-ás szállítójármű koncepciót mutatott be, amely 180 kg-t is elbír
A Polestar egy egyedülálló elektromos jármű koncepciót mutatott be – ezúttal egy szállítókocsi formájában, amelyet rakományok mozgatására és szállításra használnak. A Re:Move elnevezésű projekt puszta koncepcióprojektként kezdődött, végül tényleges működő prototípussá vált, amelyet a müncheni IAA Mobility-n mutattak be.
A Polestar egy svéd autógyártó, amelyet a Volvo Group és a Geely Holding alapított, és a zéró kibocsátású szállításra összpontosít. Jelenleg két elektromos járműve van a piacon, köztük egy nemrég frissített Polestar 2 további hajtáslánc-variációkkal.
Ez azonban még nem minden, a héten a müncheni IAA Mobility rendezvényen a svéd CAKE motorkerékpár-gyártó bemutatta Makka elektromos mopedjét, amelynek célja ugyancsak a zéró emissziós városi mobilitás.
A CAKE a Polestarral együtt dolgozott az év elején a Wallpaper magazin „Re:Made” sorozatának tervezési tanulmányán a Grcic-szel együtt. A vállalatok, a Grcic és az alumíniumgyártó Hydro végül közösen megalkották a Re:Move elektromos szállítójármű koncepcióját.
Ami tervezési projektként indult, mára teljes értékű elektromos koncepcióvá vált, és a Polestar most megosztotta a nyilvánossággal az első működő prototípust.
A Re:Move egy multifunkcionális elektromos szállító, amelyet úgy terveztek, hogy könnyen navigáljon a kerékpárutakon (csak körülbelül 76 cm széles). Képes akár 180 kg terhelésre is, és maximális sebessége 25 km/h körül van egy 2,2 kWh-s akkumulátor segítségével.
Az alumínium alvázat elektromos dőlésmechanizmussal tervezték, amely lehetővé teszi a jármű bedőlését a kanyarokban, ezáltal növelve a manőverezhetőséget, és korlátozva a fordulási sugarat. A keret kompozit burkolatokból áll, amely a műanyagok természetes helyettesítője.
A koncepció magában foglalja még a „mindig bekapcsolt” világítást a vezető láthatósága érdekében, a féklámpákat, az opcionális jelzőket és a kürtöt, amely segít a gyalogos forgalomban történő navigációban. A Polestar vezérigazgatója, Thomas Ingenlath beszélt a tervezésről:
A partnereink által a projektbe hozott szenvedély és szakértelem megmutatja a nagyszerű design erejét. A járművek villamosítása a kezdőpont, nem a végjáték. Mérnökeink bebizonyították, hogy ez a fajta nyílt együttműködés felgyorsítja az innovációt és a valóban fenntartható mobilitás felé való elmozdulást.
A Polestar és a többi tervezőcég a Re:Move koncepcióját karbonsemleges megoldásnak tekinti a szállítást végző autók cseréjére és a városi forgalom radikális javítására. Ezenkívül az elektromos koncepció segíthet a teherszállítmányok olyan vidéki területekre történő eljuttatásában, amelyek nem rendelkeznek a szükséges infrastruktúrával.
Amíg a Re:Move projekt egyelőre csak koncepció, alkotói remélik, hogy inspirálni tudják a változásokat, és bemutatják, hogy a tiszta mobilitás jövőjét nem kizárólag az elektromos járművek jelentik. Az ilyen prototípusok példaként szolgálhatnak és ösztönözhetnek a változások felgyorsítására.
Forrás: Electrek