A Polestar elektromos SUV-ja magát fogja vezetni az autópályákon – előbb-utóbb
A Volvo leányvállalata, a Polestar bejelentette első elektromos SUV-ja, a Polestar 3 érkezését, ami újdonság lesz az önvezető technológia terén.
A Polestar 3 hivatalosan októberben kerül bemutatásra, mielőtt talán 2023 elején megjelenne az ügyfelek számára. Az autó a Tesla X Modell, az Audi e-tron és a Mercedes EQS SUV riválisa a hatótávolság és a teljesítmény terén, de emellett egy potenciálisan piacvezető autonóm országúti vezetési rendszert is tartalmaz.
A „kategóriájában legjobb LiDAR érzékelővel” és „központosított NVIDIA számítási teljesítménnyel” meghajtott prémium SUV ugyanazt az önvezető technológiát fogja használni, mint a Volvo következő XC90 SUV-ja, amely lehetővé teszi a vezetők számára, hogy nagy sebességgel, szinte emberi beavatkozás nélkül közlekedjenek. A funkció azonban még nem tudni mikor érkezik meg biztosan, és folyamatosan éteren keresztüli frissítéseket fog kapni, ahogy az autópálya-infrastruktúra és a közlekedési jogszabályok fejlődnek.
A The Verge-nek adott 2020-as interjúban a Volvo technológiai igazgatója, Henrik Green részletezte ezt az úgynevezett Ride Pilot rendszert, mondván, hogy az akkor még fejlesztés alatt álló szoftverrel felszerelt autók nem igényelnek majd akkora odafigyelést, mint a többi jármű, amelyekről azt állítják, hogy támogatják az önvezető funkciókat.
Green a Tesla Autopilot és a Cadillac Super Cruise funkcióját említette példaként azokra a rendszerekre, amelyek továbbra is megkövetelik a sofőröktől, hogy a vezetésre figyeljenek, és készen álljanak, ha vissza kell szerezniük az irányítást járműveik felett. A 2022-es XC90 SUV (és így a Polestar 3) ehelyett egy fejlett LiDAR érzékelőt fog használni, hogy kiküszöbölje a beavatkozás szükségességét.
„Hamarosan az Ön Volvója képes lesz önállóan vezetni az autópályákon, ha az autó úgy találja, hogy ez biztonságos” – mondta Green egy sajtóközleményben, bejelentve a Volvo és a LiDAR gyártó Luminar együttműködését. „Ekkor az autó vállal felelősséget a vezetésért, Ön pedig lazíthat, leveheti a tekintetét az útról, és a kezét a kormányról.”
Mindez elvileg jól hangzik, és a Volvo elkötelezettsége a rendkívül pontos LiDAR szenzorok mellett a kamera alapú szkennelő rendszerekkel szemben (amelyet Elon Musk kedvel), azt sugallja, hogy a Polestar 3 és az új Volvo XC90 valóban beválthatja önvezetési ígéretét.
A gyakorlatban azonban az autóvezetők képessége a Volvo Ride Pilot rendszerének használatára az autópályák használhatóságától függ – és nem valószínű, hogy a márka vadonatúj autonóm szoftvere jobb lesz a Tesla azonos kategóriájú rendszerénél.
Maga a Volvo is elismerte, hogy a teljes járműautonómiához vezető út fokozatos lesz, és a közelgő járműveihez vezeték nélküli frissítéseket fognak biztosítani, amelyek „kibővítik azokat a területeket, ahol [ezek az autók] vezethetik [magukat].”
A valóságban tehát egy valóban önvezető Polestar 3 még több évre van – de kétségtelenül ígéretes, hogy egy másik nagy autógyártó is felkészíti járműveit az autonóm jövőre.
A Polestar 3 tehát a tervek szerint a jövő év elején indul az utakon, bár a cégnek van egy másik SUV-ja, a Polestar 4 és egy sportlimuzinja is, a Polestar 5, 2023-ra, illetve 2024-re.
Forrás: Tech Radar
https://www.techradar.com/news/polestars-electric-suv-will-drive-itself-on-the-highway-eventually