A Polestar és a Mobileye partnerségre lépett egy új Tesla rivális autó létrehozásához
A Tesla az egyik legismertebb autó az elektromos járművek piacán, de más márkák is elkezdték bemutatni az amerikai gyártó autonóm vezetési jellemzőivel vetekedő termékeiket.
A Polestar és az autonóm vezetést fejlesztő Mobileye bejelentette partnerségét, amely a Polestar kupé SUV modelljéhez, a Polestar 4-hez hozzáadja a fejlesztő vezetési platformját. Ez a programozás a SuperVision program frissítése, és olyan funkciókat tartalmaz, mint a chipen lévő EyeQ6 rendszer és a következő generációs radar- és lidar-érzékelők – amelyek javítják a jármű önálló navigációs képességét.
A Mobileye elnök-vezérigazgatója, Amnon Shashua az Electrek beszámolója szerint a következőket mondta: „A Mobileye Chauffeur a személyszállítás következő forradalmaként biztonságosabb és hozzáférhetőbb módot kínál a fogyasztóknak az autonóm járművek élvezetére. Ez két évtizedes tapasztalatunk csúcsa az AI több mint 150 millió járműben történő alkalmazása terén világszerte.”
Amint a Chauffeur rendszer életbe lép, várhatóan lehetővé teszi az önálló vezetést két kijelölt pont között, valamint a sofőr odafigyelése mellett működő vezetést más alkalmazásokhoz. Ez a jármű 11 kamerát tartalmaz a közeli tárgyak és potenciális veszélyek szkennelésére, valamint geokerítés szoftverrel készül a biztonságos autópályás vezetés érdekében.
A jelenlegi SuperVision szoftverrel az egyének virtuális környezetet láthatnak más felhasználókkal közösen, valamint az akkumulátor hatótávolságát és kapacitását. A technológia segítségével felméri, hol vannak az objektumok az térben, és figyelmezteti a vezetőt a közelgő veszélyekre.
Az autonóm vezetési funkció mellett a kupé több újrahasznosított anyagból készült, beleértve az újrahasznosított műanyagból készült egyedi textíliát is.
A Polestar 4 elektromos akkumulátora várhatóan 300 mérföldet (kb. 480 km) fog kibírni. Összehasonlításképpen, a Tesla SUV Model Y akár 330 mérföldet (kb. 530 km) is megtehet egyetlen töltéssel, és kisegítő technológiát tartalmaz a veszélyek észlelésére és a járművezetők parkolásának segítésére.
A Tesla jelenleg az autonóm vezetés béta verzióját kínálja, amely magában foglalja a közlekedési jelzések és a stop tábla kezelését, és azt tervezi, hogy kiad egyfajta városi utcai autonóm vezetést is. A Polestar azonban képes előretörni ezen a piacon, mivel a Tesla továbbra is megköveteli a felhasználóktól, hogy teljes mértékben irányítsák a járművet, amikor bármely segédfunkcióját használják. A felhasználóknak mindig a kormányon kell tartaniuk a kezüket, ha az elégtelen nyomatékot észlel, vagy a vezetők nem tartják be az utasításokat, akár kizárhatja a felhasználókat az Autopilot használatából.
A Polestar 4 jelenleg csak Kínában kapható, de várhatóan 2024-ben lép be a globális autópiacra. A Forbes becslése szerint a jármű ára körülbelül 60 ezer dollár lesz, amikor eléri Észak-Amerikát.
Forrás: thecooldown.com