A Polestar Passion-Sharer autókoncepció bármilyen eget képes megjeleníteni szűk kabinjában

Rengeteg elképzelés létezik a távoli jövő önvezető autóiról. Némelyikük megtartja a hagyományos üléselrendezést, csak kormánykerék nélkül és rengeteg érintőképernyővel.

Mások az összes ülést befelé fordítják, beszélgetésekre és közösségi kapcsolatokra invitálva, miközben az autóban lévő robot biztonságosan elviszi az utasokat a célhoz. Előfordulhat azonban, hogy az utas egyszerűen csak hátradől és pihen, élvezi az ég látványát, miközben a jövő országútjain halad. Lehetséges, hogy a jövőben ennek nem kell a saját tartózkodási helyre korlátozódnia, és Tokió csillagos egét is lehet nézni New York-ban, munkába menet.

A futurisztikus autókoncepciók többsége úgy tűnik, megelégszik a műszerfal és az ablakok képernyővel borításával, köztük interaktívokkal is.

Ezek az autó belsejének szinte minden látható oldalát kihasználják, hogy maximalizálják a látható és megérinthető dolgok számát. Furcsa módon ezek a víziók kihagyják az utastér tetejét, az sima és unalmas, szinte olyan, mintha a 2000-es években ragadtak volna. Ez a korlát, amelyből a Passion-Sharer önvezető autó ki akar szabadulni.

Bár alapvető esztétikai szempontból leginkább a Polestar’s Precept ihlette, ez a koncepció szinte doboz méretig összenyomja az autót. A Passion-Sharer élesebb vonalakkal és élekkel rendelkezik, mint egy átlagos autó, leengedett utastere pedig elgondolkodtat azon, van-e még hely benne az emberi utasok számára.

A titok az, hogy az ülések valójában annyira hátra vannak döntve, hogy szinte vízszintesek, ez a szög inkább alváshoz, mint autózáshoz kapcsolódik. Ennek a furcsa helyzetnek az a célja, hogy tiszta rálátása legyen az utasnak a színezett tetőre, amely az egyetlen szó szerinti ablak a külvilágra. Legtöbbször azonban a Passion-Sharer utasai nem a valódi eget nézik, vagy legalábbis ez lenne a terv.

Az „ég képernyő”, ahogyan nevezik, valós idejű nézeteket tud megjeleníteni egy másik Passion-Sharer tulajdonos égboltjáról, ami olyan érzést kelt, mintha ugyanazt az eget néznék.

Ez megköveteli, hogy más autótulajdonosok is utazzanak ezalatt az idő alatt, bár a kényelem kedvéért egyszerűen rögzíthetünk felvételeket is. Természetesen ez az érintőképernyős felület más célokra is használható, és egyébként is lehet, hogy ebben az autóban ez az egyetlen interfész.

Bizonyos mértékig ez a Polestar által ihletett Passion-Sharer sokkal több biztonsági kockázatot rejt magában, mint más önvezető autókoncepciók. Tekintettel a ferde ülésekre és az egyéb közvetlen kezelőszervek hiányára, vészhelyzet esetén szinte lehetetlen lenne az emberek számára közbeavatkozni. Ez egy olyan koncepció, amely megköveteli az autonóm vezetési technológiák tökéletesítését, mielőtt az emberek nyugodtan élvezhetik az égboltot, anélkül, hogy foglalkoznának az előttük lévő nagy forgalommal.

Forrás: Yanko Design

https://www.yankodesign.com/2022/03/27/polestar-passion-sharer-car-concept-can-display-any-sky-in-its-cramped-cabin/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936