A Provizio 6,2 millió dollárt gyűjtött AI technológiája fejlesztésére, hogy megelőzze az autonóm baleseteket
A Provizio, ír cég bejelentette, hogy 6,2 millió dollár támogatást gyűjtött baleset-megelőzési technológiája fejlesztésének felgyorsítása érdekében. A befektetők között volt az Autonomous Stuff alapítója, Bobby Hambrick; a számítógépes látás startup, a Movidius alapítói, amelyet az Intel vásárolt meg; az Európai Innovációs Tanács; és az ACT Venture Capital.
Miután kifejlesztette rendszerének technológiáját, a vállalat most a telepítési partnerek megtalálására összpontosít. A Provizio vezérigazgatója és társalapítója, Barry Lunn úgy véli, hogy az autonómia sok építőköve készen áll arra, hogy már most nagy hatást gyakoroljon a közúti biztonságra.
„A balesetek több mint 94% – át ember okozza” – mondta Lunn. „Így az elég nagy dolog lenne, ha ezeket sikerülne megelőzni.”
Lunn a látás technológia terén rendelkezik tapasztalatokkal, és korábban megalapította az Arralis nevű radarcéget, amelyben olyan partnerekkel dolgozott együtt, mint a NASA, a General Motors és a Boeing.
Amikor tavaly megalapította a Provizio-t, Lunn korábbi radaron végzett munkáját tervezte bővíteni. A vállalat ezért kifejlesztett egy olyan platformot, amely magában foglalja az olyan technológiákat, mint az AI és a lidar, valamint egy radartechnológiát, amelynek célja a vezető látókörén kívülről rögzített információk biztosítása. Lunn szerint a távoli információk megszerzése és valós idejű feldolgozása elengedhetetlen feltétele annak, hogy a rendszer figyelmeztetni tudja a vezetőt a lehetséges problémákra.
Természetesen az autógyártók már jelentős előrelépéseket tettek a biztonsági technológiák terén, az egyre jobb szenzoroknak köszönhetően. De a Provizio szerint a szokásos vészfékező rendszer csak körülbelül 40 méterre lévő tárgyakat mér, ami az autópályán haladva körülbelül egy másodpercet ad a reagálásra.
A vállalat radarból, látásérzékelőkből és gépi tanulásból álló kombinációja ígéretet tesz arra, hogy ezt az időt és távolságot a 10-szeresére növeli. Lunn előrejelzése szerint az ilyen típusú technológia rövidtávon segíthet elkerülni számos balesetet. És határozottan úgy érzi, hogy ennek több értelme van, mint fenntartani a technológiát olyan autonóm járművek tesztelésére, amelyek még évekig nem lesznek készen.
„Az elmúlt 20 évben milliárdokat és milliárdokat fektettek be az autonóm iparágba, és ez nulla hatást gyakorolt a közúti biztonságra” – mondta Lunn. „Célunk, hogy ezt a technológiát minden úton lévő járműbe eljuttassuk.”
A Provizio technológiájának telepítése után a vállalatnak folyamatos hozzáférése lenne a gyűjtött adatokhoz, így a termék tovább tanulhat.
„A platformunk járműbe helyezésére úgy tekintünk, hogy ez az első tanulási nap” – mondta Lunn. „A mesterséges intelligencia használatával a jármű önállóan tanul. Folyamatosan tanulni fogunk. És idővel azt szeretnénk, ha mindenki tanulna mindenkitől.”
Ahelyett, hogy közvetlenül az autógyártókhoz fordulna, a vállalat a nagyobb beszállítóknak adja el technológiáját, akiket Tier Ones-nak is neveznek. Ezek a vállalatok kapcsolatban állnak az iparral, amely Lunn szerint jobb utat kínál az telepítéshez.
Forrás: VentureBeat