A Qualcomm együttműködik a Georgia Smart City-vel, hogy kipróbálja a Cellular Vehicle-to-All technológiát
A Qualcomm új megállapodást jelentett be a georgiai Peachtree Corners és Jacobs kormányával, amelynek eredményeként a három szervezet a Cellular Vehicle-to-Everything (a jármű és a teljes környezet közötti kommunikációt biztosító) technológiához kapcsolódó különféle technológiákat vezet be.
A Peachtree Corners városvezetői az elmúlt néhány évben komoly beruházásokat hajtottak végre a technológiában, hogy több tucatnyi érzékelővel és digitális eszközzel felszerelt intelligens várost építsenek.
Brandon Branham, a Peachtree Corners városvezető asszisztense és technológiai igazgatója az újságíróknak elmondta, hogy a város már régóta „hangsúlyozta az intelligens összekapcsolt infrastruktúra fontosságát az ökoszisztéma minden részének támogatása érdekében”, felsorolva a technológiai újdonságok palettáját az autonóm járművektől kezdve a lakosok számára igénybe vehető autonóm transzfereken át az intelligens forgalomirányításig.
„A Qualcomm Technologies iparágvezető C-V2X technológiái jelentősen javítják infrastruktúránkat, és mind a technológiai fejlesztők, mind a lakóink számára jelentősek, mivel a társadalom és az üzleti élet nagyobb részét összekapcsoljuk” – mondta Branham.
Sanjeet Pandit, a Qualcomm üzletfejlesztési vezető igazgatója és az intelligens városok globális vezetője elmondta, hogy a vállalat együtt fog működni a Jacobsszal, és biztosítja a Peachtree Corners-ba telepített hardvert.
Mindhárom cég szerint a partnerség lehetővé teszi a végpontok közötti intelligens megoldások telepítését az úgynevezett „ország egyik első intelligens városi környezetében, amelyet valós világban összekapcsolt járműtechnika és infrastruktúra hajt.”
A város Curiosity Lab-jának, az 5G által támogatott autonóm járműveknek és az okos város laboratóriumnak köszönhetően Peachtree Corners az intelligens összekapcsolt technológiák való világba telepített mennyországává válik.
Jacobs egy sor útszéli egység, érzékelő és IoT-technológia telepítésében segít, amelyek Branham szerint kezdetben az útszéli infrastruktúrára, a forgalomirányításra és a közúti biztonságra összpontosítanak.
A sajtótájékoztatón a három vállalat kiemelte a Cellular Vehicle-to-All (C-V2X) technológiát, amelyet a város egész területére telepítenek.
„A Qualcomm Technologies C-V2X megoldásaival felszerelt haszongépjárműveket a jármű-infrastruktúra (V2I) közvetlen kommunikációjának bemutatására is felhasználják” – magyarázta újságíróknak Phil Boness, a Jacobs növekedési és stratégiai igazgatója.
Pandit szerint a C-V2X Peachtree Corners-be telepítése bemutatja, hogyan segíthet a technológia a biztonság szempontjából kritikus kommunikációs képességek javításában, mivel a forgalom az egész városban nő.
„Ez a C-V2X program a Curiosity Lab és Jacobs társasággal nemcsak a digitális közúti infrastruktúra megvalósításának képességét emeli ki a forgalom optimalizálása és a biztonságosabb utcák lehetővé tétele érdekében a globális városokban, hanem kifejezi folyamatos elkötelezettségünket a korszerű megoldások mellett a közlekedés biztonsága érdekében” – jegyezte meg Pandit.
„Ez a projekt megmutatja az utat, amelyet a közösségek a jövőben követhetnek, és arra számítunk, hogy ezek a fejlett, végpontok közötti megoldások a jövőbeni intelligens város és intelligens összekapcsolt terek bevezetésének szerves részét képezik majd.”
A C-V2X szerves része lesz a város erőfeszítéseinek a biztonsági és mobilitási alkalmazások kiépítésében, miközben lehetővé teszi a „tisztább és fenntarthatóbb mobilitási alternatívákat” is. A technológia segítségével a három szervezet szerint legalább 5% -kal csökkenthető az üvegházhatású gáz-kibocsátás, és kompatibilis az 5G hálózatokkal. A fejlett vezetősegítő rendszerek szenzorai – például radar, kamerák, lidar – mellett fog működni.
Az alacsony késleltetésű kommunikáció lehetővé teszi a járművek számára, hogy a helyi mobilhálózatok használata nélkül kommunikáljanak más járművekkel, a helyi útszéli infrastruktúrával és a gyalogosokkal.
„Biztonsági szempontból az a feladatunk, hogy jobbá tegyük lakóink és alkalmazottaink életét.”- mondta Branham. „Naponta 65 000 autó vág át a városon. A kérdés az, hogyan vehetjük igénybe ezt a fajta infrastruktúrát, és végezhetünk rajta igazításokat az életünk javítása érdekében, mert senki sem szeret a piros lámpánál ülni az autójában. Tehát most ebbe a technológiába és városunk jövőjébe is befektetünk. ”
Forrás: ZD Net