A Renault Csoport autonóm, 4-es szintű járműveket dob piacra a tömegközlekedésben
A Renault Group autógyártó 4. szintű autonóm járművet készül piacra dobni a tömegközlekedésben.
A magán személygépjárművek esetében a Renault azt állítja, hogy a teljes autonómia helyett a fejlett vezetőtámogató rendszerekre (ADAS) összpontosít a biztonság és a kényelem fokozása érdekében. A tömegközlekedésben azonban a vállalat az autonómiát elengedhetetlennek tartja az alacsony szén-dioxid-kibocsátású mobilitás iránti növekvő kereslet kielégítéséhez. A Renault együttműködik a WeRide-dal, az autonóm vezetési technológiák specialistájával, hogy bemutassa képességeit a Roland-Garros 2024 tenisztornán.
A Renault és a WeRide olyan elektromos és autonóm transzfereket próbál ki, amelyek megkönnyítik a Roland-Garros stadionba való bejutást, miközben bemutatják az automatizált tömegközlekedési szolgáltatások új technológiáinak kiforrottságát.
A technológiai fejlesztések ma már hatékony vezetőtámogató és delegálási funkciókat tesznek lehetővé a különböző járműtípusokhoz és felhasználásokhoz.
A Renault és a WeRide együttműködésének célja a 4. szintű autonóm járművek széles körű bevezetése, amelyek képesek önállóan kezelni a vezetési helyzeteket egy meghatározott működési tartományon belül.
Az új Renault Masteren alapuló robotizált elektromos minibusz platformot úgy tervezték, hogy integrálja az olyan partnerek megoldásait, mint az EasyMile, a Milla és a WeRide. Ezeket az autonóm minibuszokat úgy tervezték, hogy emissziómentes alternatívát nyújtsanak, vagy kiegészítsék a meglévő közlekedési lehetőségeket, és biztonságosan üzemeljenek a hét minden napján, 24 órában távfelügyelet mellett.
Az egyes járművekhez a Renault a legtöbb modellnél a legmagasabb szintű vezetési segítséget nyújtja, a kényelem és a biztonság előtérbe helyezésével. Szabályozási kérdések, vásárlói elvárások és költségkihívások miatt a közeljövőben nem várható a személygépkocsik teljes autonómiája.
Ezzel szemben a Renault-csoport kulcsszereplője kíván lenni a fenntartható és autonóm tömegközlekedésnek. A cég különféle automatizálási megoldásokhoz felszerelt elektromos, robotizált miniBusz platformot fejleszt szakpartnerektől. A folyamatban lévő és a közelgő kísérletek, beleértve a WeRide-dal való együttműködést is, célja az autonóm tömegközlekedés valós körülmények közötti bemutatása.
A Renault autonóm járműstratégiája megfelel a nemzetközi szabványoknak, amelyek a vezetési automatizálást a 0-s szinttől (nincs segítség) az 5-ös szintig (teljes autonómia) osztályozzák. Az egyes járművek esetében a Renault a 2-es vagy 2-esnél magasabb szintű automatizálásra összpontosít, javítva a vezetést segítő funkciókat, miközben fenntartja a vezető felelősségét.
A vállalat szerint a 3. szintre való átállás jelentős technológiai fejlesztéseket és költségcsökkentést igényel.
A tömegközlekedés terén a Renault ígéretesnek látja az autonóm minibuszok kialakítását, különösen, mivel a nagy európai városok alacsony károsanyag-kibocsátású zónákká válnak. A franciaországi Châteauroux Métropole-ban végrehajtott Mach 2-projekthez hasonló kísérletek célja az automatizált elektromos kisbuszok integrálása a tömegközlekedési hálózatokba 2026-ig.
Gilles Le Borgne, a Renault-Group műszaki igazgatója elmondta: „A Renault Csoport előrehalad az autonóm járművek stratégiájának megvalósítása felé. Ennek eredményeként kísérleteinknek és partnereinknek, a szakterületük legjobbjainak köszönhetően jóval ennek az évtizednek a vége előtt abban a helyzetben leszünk, hogy egy rendkívül releváns, autonóm, alacsony szén-dioxid-kibocsátású minibusz kínálatot nyújtsunk, amely megfelel a régiók növekvő elvárásainak.”