A Robotaxiknak olyan problémája van, amelyre senki sem gondolt

Egy új probléma merült fel az önvezető autókkal kapcsolatban, amelyre eddig úgy tűnik, senki sem gondolt: a szunyókáló utasok.

A problémát a san fransiscói tisztviselők emelték ki a szabályozó hatóságnak írt közelmúltbeli levelükben. San Fransiscoban az Alphabet Waymo és a GM által támogatott Cruise is üzemeltet robotaxi szolgáltatásokat folyamatban lévő kísérleteik részeként.

A San Fransisco-i Városi Közlekedési Ügynökség, a San Fransisco Megyei Közlekedési Hatóság és a Fogyatékosügyi Polgármesteri Hivatal a Kaliforniai Közművek Bizottságának (CPUC) írt levelében kifejtette, hogy csak az elmúlt néhány hónapban három olyan esemény történt, amikor a Cruise személyzete kénytelen volt hívni a 911-et, miután az egyik vezető nélküli járművében egy utas nem válaszolt a hívásukra a járműben lévő kétirányú hangkapcsolaton keresztül.

Amikor a rendőrök és a tűzoltók a helyszínre értek, nem találtak mást, mint egy szunyókáló utast, aki – láthatóan túlságosan is – élvezte a sofőr nélküli utazás kényelmét.

A történet elsőre mulatságosnak tűnhet, de amint az ügynökségek a szabályozónak írt levelükben rámutattak, az ilyen epizódok nemcsak a közpénzeket pazarolják el, hanem fontos forrásokat is elvonnak másoktól, akik valóban segítségre szorulnak.

A levél az ügynökségek szélesebb körű erőfeszítésének részét képezi, amelyben felszólítják a CPUC szabályozó hatóságát, hogy lassítsa a robotaxi tesztek terjedését San Franciscóban, amíg a technológia jobban készen nem áll, számolt be az NBC.

A levélben az utasok szundikálása mellett az elmúlt egy évben történt olyan incidensekre is hivatkoztak, amikor az önvezető autók okoztak gondot az utakon.

Köztük van egy olyan is, ahol öt Cruise jármű elzárt egy városi utcát, megakadályozva egy busz átjutását, ami késést okozott a szolgáltatásban.

A cég járművei a tűzoltók munkájában is problémákat okoztak, például áthajtottak a tömlőkön, miközben a tűzoltók megpróbálták ellátni feladataikat.

Volt olyan eset is, amikor a san fransiscoi rendőrök azt próbálták kitalálni, hogyan kezeljék az üres önvezető autót, amely nyilvánvalóan közlekedési szabálysértést követett el. Miközben a rendőrök körbeálltak és megbeszélték, hogy mit tegyenek, az autó elhajtott, majd nem sokkal messzebb leparkolt.

Ugyanezen ügynökségek egy másik levelükben megjegyezték, hogy a bejelentett nem tervezett járműleállások „nagy többsége” Cruise autókat érintett, nem pedig Waymo autókat, bár a Waymo járművekkel kapcsolatos panaszok alacsony aránya „vélhetően csak a Waymo vezető nélküli járművekkel megtett mérföldek alacsonyabb számát tükrözi, nem a Waymo magasabb szintű teljesítményét – vagy tükrözheti a jármű megtett kilométereit és a teljesítménybeli különbségeket egyaránt.”

Az ügynökségek azt mondták, örülnek, hogy a Waymo és a Cruise folytatja vezető nélküli járműveinek tesztelését, de az ilyen tevékenységek kiterjesztését óvatos ütemben és különleges feltételek mellett kell végezni, hogy megteremtsék „a legjobb utat a vezetési automatizálásba vetett közbizalom és az iparági siker felé San Franciscoban és azon kívül is.”

A Cruise tavaly júniusban engedélyt kapott arra, hogy 30 járművet robotaxiként – tartalék sofőrök nélkül – használjon San Francisco kijelölt részein este 22 és reggel 6 óra között. A cég nemrégiben arra is engedélyt kapott, hogy éjjel-nappal tesztelje a vezető nélküli autókat, de még mindig szüksége van a CPUC végső jóváhagyására. Nem sokkal később, novemberben a Waymo is engedélyt kapott, hogy teljesen vezető nélküli utakat kínáljon az utasoknak, bár a Cruise-zal ellentétben a Waymo jelenleg nem számíthat fel díjat az ilyen utazásokért.

Forrás: Digital Trends

https://www.digitaltrends.com/cars/robotaxis-have-a-passenger-problem-that-no-one-thought-of/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936