A Robotic kamiongyártó cég nagy lépést tervez az autópályákon
A kaliforniai Mountain View-i vállalat bemutatta a világ első, vezető nélküli, méretezett telepítésre tervezett, vezető nélküli tehergépkocsiját.
A Kodiak Robotics, amely a 2024-es Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n (CES) debütált a járművel, azt mondta, hogy a teherautó Dallas és Houston közötti elindítását még ebben az évben tervezi, és vészhelyzet esetén sem lesz szükség biztonsági vezetőre.
„Eljött a vezető nélküli korszak” – hirdette a cég az X-en, korábban Twitteren. „Bemutatjuk a legmodernebb Gen6-os teherautónkat, a világ első és egyetlen vezető nélküli, méretezett bevezetésre tervezett félteherautóját.”
A Kodiak Robotics elmondta, hogy a teherautó fel van szerelve minden szükséges redundáns, biztonság szempontjából kritikus hardverrel, beleértve a fékezést, a kormányzást és az érzékelőket, valamint a vezető nélküli, nagy léptékű műveletekhez szükséges szoftvereket.
„Ez a teherautó alapvetően bizonyítja, hogy elvégeztük a szükséges munkát a vezető nélküli műveletek biztonságos kezeléséhez” – nyilatkozta Don Burnette, alapító és vezérigazgató.
A vállalat tájékoztatása szerint hatodik generációs teherautója tovább növeli a technológia általános megbízhatóságát azáltal, hogy öt évnyi valós tesztelésre épít, amely 5000 rakományt jelentett több, mint 4 millió kilométeren.
A Kodiak Drivert, a Kodiak önvezető rendszerét, beleértve a redundáns, vezető nélküli hardverplatformot is, úgy tervezték, hogy biztonságosabb legyen, mint egy emberi vezető. A Kodiak azt mondta, hogy a hatodik generációs teherautóját több járműtípusra is tervezi.
A hír az autonóm járművek kritikus időszakában érkezik. A McKinsey január 5-i jelentése szerint 2023 fordulópont volt az autonóm járműipar számára.
„Bár a vezető szereplők sikeresen le tudták vezetni és bővíteni tudták az első kereskedelmi műveleteket, és növelni tudták tőkéjüket, mások jelentős visszaesést tapasztaltak, leállították vagy csökkentették tevékenységüket, vagy teljesen kiléptek a piacról” – áll a jelentésben.
Az autonóm járműipar vezetőinek körében végzett felmérésből kiderült, hogy a 4-es szintű autonómiával rendelkező robotaxik – amelyek bizonyos körülmények között teljesen önállóan közlekednek, és az embernek nem kell készen állnia a beavatkozásra – várhatóan 2030-ra széles körben elérhetővé válnak a kereskedelemben.
A teljesen autonóm teherszállítás várhatóan 2028 és 2031 között válik életképessé.
A Kodiak nem az egyetlen autonóm teherautó-gyártó Texasban. Az Aurora Innovation azt mondta, hogy ez év végéig tervezi bemutatni autonóm teherautóit a Dallas és Houston közötti útvonalon.
A pittsburgh-i székhelyű vállalat és a Continental is részt vett a CES-en, és január 5-én bejelentették, hogy véglegesítették az Aurora Driver hardver architektúráját és követelményeit, egy 4-es szintű autonóm vezetési rendszert, amelyet a Continental 2027-ben tervez gyártani.
Forrás: thestreet.com