A saját tulajdonú autó a múlt részévé válhat, csakúgy, mint a tömegközlekedés
Egy átlagos autó az idő 90%-ában parkol. A közösségi vagy magán szolgáltatók által üzemeltetett autó megosztás hatékonyabb megoldást kínál az autózásra, de egyúttal a közösségi közlekedésre is hatással van. Egyelőre az emberek egy részének egy autó birtoklása szabadságot és függetlenséget jelent, de összességében úgy tűnik, hogyha elég gyorsak és kényelmesek az alternatívák, a többség hajlandó feladni a saját tulajdonú autó gondolatát. Londonban úgy tűnik már ez a helyzet, az agglomerációval együtt a városban átlagosan 0,8 autó van egy háztartásban. Azokban a városokban, ahol a közösségi közlekedés kevésbé elérhető vagy megbízható, több magántulajdonú autó van. Például Manchester körzetében, ahol kevésbé jó a városi vasúti hálózat, a háztartásonkénti autók száma 1,3.
A jövőben az autonóm autók valószínűleg egy hálózat részeként működnek majd, így elkerülhetők a dugók, csökken a környezetszennyezés, és csökken az emberek közlekedéssel töltött ideje. Az autók egymással együttműködve el tudják osztani majd magukat a különböző alternatív útvonalakon, így hatékonyabban haladnak át a városokon. A járművek által nyert információ ráadásul hatékonyan felhasználható majd az utak fejlesztésére.
A közösségi közlekedést is befolyásolják majd vélhetően az önvezető autók, a kisebb városokban például a vasútállomások gyors és kényelmes megközelítésének lehetőségét adják majd. Bár, ha az emberek választhatnak, valószínűleg az egész utat inkább ugyanabban az autóban teszik meg, minthogy átszálljanak. Ezért érdemes megfontolni a különböző infrastrukturális beruházásokat, hiszen az autonóm autók elterjedésével talán feleslegessé válik új vasúti infrastruktúra kiépítése.
Valószínűleg 10-20 év alatt terjednek el az autonóm járművek és a hozzájuk kapcsolódó nagysebességű hálózati kapcsolat, amely szükséges az együttműködésükhöz, és így az előnyeik kiaknázásához. A gyorsabb utazás a szociális területre is hatással lesz, egyszerűbbé válik a kapcsolattartás, a munkába járás. A városok és a közösségi közlekedés kialakításakor érdemes ezeket számításba venni.
Forrás: Phys