A Samsung Electronics leállítja önvezető autó projektjét
Koreai sajtóértesülések szerint olyan okok miatt, mint a várakozásokat meghaladó fejlesztési nehézségek és a kereskedelmi haszon hiánya, a Samsung Electronics leállította az önvezető autók kutatását, és K+F személyzetét a robotika területére helyezte át.
A BusinessKorea szerint az Apple nyomán a Samsung Electronics is megnyomta a szünet gombot az autonóm vezetés fejlesztésében.
A jelentés iparági bennfenteseket idézett, akik szerint a Samsung Electronics közép- és hosszú távú fejlesztéséért felelős Samsung Institute of Technology (SAIT) kutatási projektjeiből kizárta az autonóm vezetést, és a kiválasztási és koncentrációs stratégia részeként a fejlesztők átkerültek a robotika területére.
Iparági bennfentesek azt mondták: „A Samsung Electronics követte az Apple-t, amikor feladta az önvezető autók kutatását, vélhetőleg azért, mert a technológia nehezen kivitelezhető, és a befektetéshez képest nincs jelentős megtérülés.”
A Samsung Electronics tavaly sikeresen elérte az „önálló vezetést” egy 200 kilométeres útszakaszon, és élen járt a félvezetők, kijelzők, érzékelők és más kapcsolódó technológiák terén. Az olyan tényezők miatt azonban, mint a vártnál nagyobb fejlesztési nehézség és a kereskedelmi haszon hiánya, a világcégek többször is lemondtak a teljesen autonóm vezetésről, ami a Samsung döntését is befolyásolta.
Az elmúlt években számos vállalat működik az autonóm járművek területén, és sok gyártó hasonló döntéseket hozott a projektek leállítására vagy a kiigazításokra a veszteségek időben történő megállítása érdekében.
Idén februárban az Apple bejelentette, hogy leállítja az „Apple Car” kutatását és fejlesztését, és feloszlatta az önvezető elektromos járművek kutatásáért felelős speciális projektcsapatot. A General Motors önvezető leányvállalata, a Cruise sorozatos balesetek miatt ténylegesen beszüntette működését. A GM idén 1 milliárd dollárral csökkentette a Cruise-ba való befektetését.
A Cruise 1 milliárd dolláros 2016-os felvásárlása óta a General Motors rengeteg pénzt és erőforrást fektetett be az autonóm vezetés terén nyújtott képességeinek fejlesztésébe. A Cruise elkötelezte magát amellett, hogy önvezető online utazási szolgáltatást fejlesszen ki a városok számára, és önvezető technológiáját a megosztott utazások és a kereskedelmi logisztika területén is jól alkalmazták.
Mind a Cruise, mind a Waymo kereskedelmi telepítési engedélyt kapott a California Public Utilities Commissiontól. A különbség az, hogy a Cruise San Francisco-i sofőr nélküli taxi működési engedélyét a kaliforniai hatóságok sürgősen felfüggesztették, mindössze két hónappal azután, hogy megkezdte működését az Egyesült Államokban.
A Cruise engedélyét több közlekedési baleset miatt függesztették fel, ami újabb kérdéseket vet fel az autonóm vezetéstechnika biztonságával kapcsolatban. A Cruise önvezető taxijai ma is szállíthatnak utasokat az úton, de biztonsági vezetőnek kell lennie a fedélzeten, aki vészhelyzetben átveszi a jármű irányítását.
A biztonsági kockázatok kezelése érdekében az Egyesült Államok kormánya megköveteli a jövőben a csatlakoztatott autók pontosabb meghatározását, mivel a csatlakoztatott autók meghatározása és köre túl tág, és minden autótípusra kiterjedhet.
Autóipari források és a Koreai Szellemi Tulajdon Hivatala szerint a 2011 és 2020 közötti tíz évben összesen 55 034 kapcsolódó autószabadalmat tettek közzé világszerte. Közülük Kína vezeti a listát 19 103 szabadalommal, ami az összes szabadalom 34,7%-át teszi ki. Az Egyesült Államok 12 831 szabadalommal, ami 23,3%-ot tesz ki. Japán a harmadik helyen áll 20,8%-kal, ezt követi Dél-Korea (8,6%) és Németország (4,6%). Ezen túlmenően, ha az Egyesült Államok erőszakosan kizárja a kínai alkatrészeket, az az autóárak emelkedését és az egész autópiac zsugorodását okozhatja.
Forrás: www.esmchina.com