A Squad Mobility hivatalosan is bemutatja Solar City elektromos autóját, amelyet privát és megosztott felhasználásra optimalizáltak
Három évnyi fejlesztést követően a Squad Mobility hivatalosan is piacra dobta a SQUAD Solar City Car-t – egy kétüléses napenergiával működő elektromos járművet (SEV), amely több EU-tagállamban is vezethető jogosítvány nélkül. A magántulajdonra és a megosztott mobilitásra egyaránt tervezett kompakt SQUAD Solar City Car hamarosan áthidalhatja a személyszállító elektromos járművek és az elektromos kétkerekűek közötti szakadékot.
A Squad Mobility egy holland startup, amelyet a Lightyear, egy másik SEV-gyártó két korábbi alkalmazottja alapított. A napelemes autókkal kapcsolatos szakértelem mellett a társalapítók, Robert Hoevers és Chris Klok negyven éves tapasztalata magában foglalja a robogók, motorkerékpárok, a Formula E és még a repülő autók ismereteit is.
A SQUAD Solar City Cart eredetileg 2019-ben jelentették be, mint egy korai renderinget, amely az út során fejlődött. Azóta a Squad Mobility irodáit Dél-Hollandiába költöztette, és tavaly nyáron befektetési partnerséget írt alá a Bloomit Ventures-szel.
Tavaly júliusban a startup már mutatott be képeket a SQUAD napelemes autók gyártási szándékáról, folytatva az előrendeléseket.
A legújabb frissítéssel a Squad hivatalosan is piacra dobta Solar City Car-ját, megosztva a specifikációkat és az árakat a 2023-as szállítás megkezdése előtt. A SQUAD Solar City Car ára 6250 eurótól indul több uniós piacon.
A holland startup egy mai sajtóközleményben további részleteket osztott meg zászlóshajó kompakt SEV-jéről.
A SQUAD napelemes autó egy könnyű elektromos jármű (LEV), amely az EU-ban L6e járműként van besorolva, és általában csak segédmotoros kerékpáros engedély szükséges a vezetéséhez. Besorolása miatt a sofőrök akár 14, 15 vagy 16 évesek is lehetnek, attól függően, hogy melyik országban vezetnek.
Ennek apropóján a Squad Mobility társalapítója, Robert Hoevers elmondta az Electreknek, hogy a cég jelenleg teljes mértékben visszatérítendő, nem kötelező előrendeléseket vesz fel Hollandiában, Németországban, Belgiumban és Franciaországban.
Hoevers elárulta, hogy a vállalat azt tervezi, hogy Európán keresztül délre és keletre terjeszkedik, miközben feltárja a lehetőségeket, hogy egy napon esetleg beléphessen az Egyesült Államok piacára. Elmondta, hogy már most is nagy érdeklődés mutatkozott Kaliforniából és Floridából a SQUAD Solar Car rövidtávú járműként való használatára.
Minden napelemes autó bukóketreccel van felszerelve, amely minden oldalról védi az utasokat, valamint egy teljes ütközési szerkezettel elöl és hátul. Hoevers elmagyarázta, hogy a vállalat sokkal több műszaki megoldást szentelt a jármű biztonságának, mint amennyit a jármű besorolása törvényileg megkövetel.
A SQUAD Solar City Car két magas utas és a poggyász számára biztosít, összesen 68 literes rakteret. A nagy ablakok panorámás kilátást nyújtanak, míg az oldalsó ajtók kivehetők a további szellőztetés érdekében a szép napokon. Az egyéb funkciók közé tartozik a műszerfali hely a táska vagy laptop számára, pohártartók, telefontartó és USB-töltő.
A SQUAD-ot két, 2 kW-os hátsó kerékbe épített motor hajtja (összesen 4 kW), amelyeket négy cserélhető, 1,6 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag hajt meg. Az eredmény egy kompakt SEV, amely 100 km-t tud megtenni mind a négy csomaggal, és eléri a 45 km/h-s végsebességet.
A regeneratív fékezésen és a 220 V-os töltésen kívül a SQUAD tetején lévő napelemek további 20 km-es hatótávolságot tudnak megtenni naponta (egy nyári napon az EU-ban). A mindössze 2,4 m²-es alapterületnek köszönhetően három SQUAD Solar City autó elfér egy hagyományos parkolóhelyen, és könnyedén leparkolható a nagyobb autók között, mint ahogy egy segédmotoros kerékpár vagy motorkerékpár.
Amellett, hogy privát személyautóként értékesítik, a Squad Mobility azt is tervezi, hogy zászlóshajóját megosztott mobilitási lehetőségként használja. Az uniós polgárok hamarosan hozzáférhetnek az alkalmazáshoz, megtalálhatják a legközelebbi SQUAD Solar Cart, és károsanyag-kibocsátás nélkül indulhatnak útnak.
Megkérdeztük a társalapító, Robert Hoevers-t a SQUAD kereskedelmi szegmensben rejlő lehetőségeiről, és arról, hogy cége vizsgálja-e ezeket a lehetőségeket. A következőket osztotta meg:
Nagy érdeklődés övezi a flottabeállításokat, elsősorban a megosztási platformokat, de az ételszállítást, a javítási és karbantartási szolgáltatásokat, a felügyeletet, a szervizt valamint a biztonságot, és a belvárosi szolgáltatásokat, pl. egészségügyet, ingatlanügynökségeket stb. is.
A jövőre nézve a Squad Mobility a SQUAD Solar City Car nagyobb, négyszemélyes változatán dolgozik, amely az EU L7-es besorolásába kerül. A kétüléses változat már négy különböző árkategóriában előrendelhető.
Forrás: Electrek