A Subaru olyan önvezető rendszereket tervez, amelyek 2025-re képesek lesznek az autót vezetni, akkor is, ha az adatkapcsolat megszakad

A Nikkei Asia szerint a Subaru 2025-ig olyan önvezető technológiát tervez kifejleszteni, amely képes a járművet irányítani, akkor is, ha az adatkapcsolat megszakad.

A Subaru célja, hogy a szerverek folyamatosan adatokat gyűjtsenek a jármű helyzetéről, hogy előre jelezzék a jármű haladását nagyjából tíz másodpercig az úton. Az előrejelzések visszaküldésre kerülnek az autóba, és a sebesség és az irány szabályozására használják fel, ha az adatkapcsolat megszakad.

Ha hosszú adatmegszakítások lépnek fel, a jármű lelassul, és a fedélzeti érzékelők hatósugarában korlátozottá válik a navigáció. Ezért minél több járműadatot gyűjt össze a rendszer, annál jobbak lesznek az előrejelzések. A japán autógyártó célja, hogy más járműgyártókat is bevonjon a technológiába licenc-ügyletekkel és egyéb megállapodásokkal.

Valójában az Outback and Legacy gyártója már teszteli a rendszerváltozatot egy tesztpályán egy 4G-képes jármű segítségével.

De ki birtokolja az adatokat? Az önvezető járművekről szóló vita középpontjában gyakran az adattulajdonnal  és az adatvédelemmel kapcsolatos kérdések állnak. A jelenlegi járművek adatokat gyűjtenek a különböző rendszerek figyeléséhez és karbantartásához, visszajelzést adnak a járműfrissítésekhez, és diagnosztikát végeznek. Ezeket az információkat az autógyártó gyűjti össze és használja fel. Megoszthatják az adatokat kereskedőikkel, akik megoszthatják az információkat technikusaikkal.

De ki férhet hozzá az információkhoz, és hogyan osztják meg azokat? Milyen típusú adatok érhetők el a járműről és a vezetőről? Amint az önvezető járművek kezdik átvenni az uralmat az utcákon, ezek a kérdések az autóipar és a fogyasztók fontos kérdéseivé válnak.

Folyik a verseny az autóipar autonómiájának fejlesztéséért:

A Tesla Autopilot rendszere  lehetővé teszi a sofőrök számára, hogy A pontból B pontba menjenek anélkül, hogy fél szemüket folyamatosan az úton, kezüket pedig a kormányon kellene tartaniuk. És a szoftverfrissítés befejeztével minden Tesla jármű teljesen önvezető lesz. Ugyanakkor az Audi, a Volvo és a Mercedes-Benz is azon dolgozik, hogy a félig autonóm technológiát integrálják a jövő járműveibe.

A vállalatok világszerte tesztelik az önvezető járműveket, és versenyeznek az első kereskedelmi forgalomban kapható modell bevezetéséért. Valójában néhány autógyártó már elkezdte a félautonóm funkciókat kínálni az újabb modelleken.

A világ különböző területein fontolgatják vagy már elfogadták azokat az irányelveket, amelyek lehetővé teszik a járművek vezető nélküli közlekedését.

Jön az a technológia, amely lehetővé teszi, hogy A pontból B pontba jussunk anélkül, hogy autót kellene vezetnünk, és ez növelni fogja kényelmünket.

Ahogy a Subaru technológiája fejlődik, úgy bővül a térkép, hogy járművei hol tudnak majd sofőr nélkül közlekedni. Minél jobban megértik az autók a környező környezetet, annál autonómabbak lesznek.

Forrás: Tech Times

https://www.techtimes.com/articles/282369/20221023/subaru-plans-self-driving-cars-that-can-pilot-a-car-when-its-data-connection-is-lost-by-2025.htm

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936